• Anonym (orolig)

Liten knöl på halsen

Jag har en liten knöl mitt på halsen... Den känns ganska hård och syns som en prick på utsidan, men är lite större under huden.  Har ringt till VC och fick tid imorgon. Självklart blir man ju orolig... Men det som lugnar mig lite är att jag har för mig att jag hade en finne på den platsen för ca. en månad... Så nu är min fråga, kan man få en knöl av en finne???

• Svar på tråden Liten knöl på halsen
  • Anonym

Jag har haft så några gånger, att sen jag haft en finne har det lämnat en knöl efteråt. Det har då varit en ganska hård knöl som inte ömmat. Det har nog försvunnit småningom men det har tagit ganska länge.

• Anonym

Jag upptäckte en liten knöl på sidan på min hals i november -08.
    Den gjorde inte ont på ngt sätt utan fanns bara där. Två gånger ptarade jag med min läkare om den, men efterssom jag inte hade ont så gjordes inget.
    Förra veckan konstaterades det iaf att det var en elakartad tumör, så på måndag ska den operaeras bort och sedan ska jag fåstrålbehandling.

Så, troligtvis är det inget farligt, men även en till synes helt "ofarlig" liten knöl kan alltså vara cancer

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-14 17:35:53 följande:
    Jag upptäckte en liten knöl på sidan på min hals i november -08.Den gjorde inte ont på ngt sätt utan fanns bara där. Två gånger ptarade jag med min läkare om den, men efterssom jag inte hade ont så gjordes inget.Förra veckan konstaterades det iaf att det var en elakartad tumör, så på måndag ska den operaeras bort och sedan ska jag fåstrålbehandling.Så, troligtvis är det inget farligt, men även en till synes helt "ofarlig" liten knöl kan alltså vara cancer
    Då borde den ju ha växt ganska rejält från då du upptäckte den? Jag har flera knölar på halsen, haft dem i år. Läkaren kände på dem och konstaterade att de var vanliga lymfkörtlar. Rester från tidigare infektioner. Då sa han iaf till mig att en elakartad knöl växer snabbt och att de inte gör ont.
Svar på tråden Liten knöl på halsen