Köttfärssås-mkt rester, vad hitta på?
Jag har idétorka! Har mkt köttfärs över, men vet inte vad jag ska hitta på att göra för maträtt. Inte paj! Min son dööör om han får paj. Något annat?
Jag har idétorka! Har mkt köttfärs över, men vet inte vad jag ska hitta på att göra för maträtt. Inte paj! Min son dööör om han får paj. Något annat?
Prioger?
Funkar ju bra att frysa in och ha i reserv som picknickmat i pulkabacken med!
Är den inte så "såsig" så kan du ha på varma mackor, pizza, tortillarullar som du har över ost och gratinerar i ugnen.
jag läste för någon dag sedan på matplatsen.org om en omelettrulle som såg smarrig ut...där frågades det även om tips på vad mer man kan göra med köttfärsrester så du kanske kan få något tips från kommentarerna till inlägget också.
matplatsen.org/
Lasange, färsfyllda paprikor, chili con carne, fyllda tortillarullar med ost på ungsgratinerade....
Häll i en burk bönor ,så har du en chili Lite chilipulver kanske också.Hotta till den lite så den inte smakar exakt likadant.
Koka ris till.
Egen pizza?
Köttfärssoppa?
Mosgratäng med köttfärssås i ugn?
Lasagne?
Varma mackor/toast?
Eller köp några tacobröd och lite grönt och gör några wraps
Köttfärs-och potatisgratäng
Köttfärsrulle
LAsagne
Kör ner lite chorizo och svart bönor, servera med ris och sallad.
Lite sambal eller tacosås/krydda om man vill.
Vi gör bulgur eller makaronigratäng om det är lite såsaktigt. Då blandar man bulgur/makaroner med köttfärsen och så ner i en ungsfast form, på med gratängost och så in i ungnen tills osten har smält och blivit lite knaprig *gott*