• Ullis69

Raggare Del 12

Redan dax för ny tråd {#lang_emotions_innocent} *lägger i favoriter*

WolfTatto skrev 2010-01-16 19:08:06 följande:
    japp sen är den vad jag vet helt orginal, aldrig omlackad eller nått, tydligen slut inredning men det får isåfall bli en tuck n roll inredning eller bara mexiko filtar eftersom fjädrat å sånt e ok i sätena! bara en ägare i sverige! å jag vet att den killen inte förstört nått!
    En 56a står på top10listan här så köööp!  En orginalare är alltid bra, behöver man inte fundera på vad nån annan pulnisse joxat ihop. En av de stora orsakerna till att Buicken köptes istället för nån av de andra lite roligare bilar vi kikade på då vi blev "tvugna" att byta. Inredning är faktiskt inte alltför svårt att byta själv upptäckte vi i våras då vi bytte i vår Chevelle -68. Beställde en från Usa då det blev markant billigare o bytte hemma på köksbordet. Blev en o annan repa i både skinn o borde men det gick förvånansvärt bra
  • Ullis69
    WolfTatto skrev 2010-01-17 13:52:58 följande:
    sen är det ju så att det är en tillfredsställelse att göra saker själv och slippa bränna iväg pengar!
    Ja, precis! Men är nog därför (mot all förmodan) jag har sån separationsångest över bileländet...
  • Ullis69
    yossis skrev 2010-01-23 19:41:24 följande:
    Har ett litet problem, vet inte hur jag får igång stereon, når inte fram till ratten då soffan är så långt bak då det alltid är min make som kör & han är ganska mycket längre än mig *s* så jag får nöja mig med att drömma ett par månader till.
    Hehe, kanske ska komma å göra dig sällskap, tror att jag kanske når. Tror ni har det betydligt varmare där än i Buicken Är oxå hur crusingsugen som helst, blir ju inte bättre av att kära maken surfar runt på alla bilsidor i ett o funderar på vad vi ska köpa för kul för resten av Chevellpengen. Men känner jag honom rätt blir det inget köp, man blir bara mer "sommarsjuk"

Sen har jag konstaterat att jag måse ha fått hjärnsläpp när jag uppdaterade listan, så jag ändrar lite i den...

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -65 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66
    lillabus81 cadillac deville -69
  • Ullis69
    WolfTatto skrev 2010-01-23 21:29:34 följande:
    har funderat lite på varför så få kör jänke på vintern, när jag hade impalan för en massa år sen körde jag den på vinter! chevellen var d ingen vidare värme i så då körde jag inte alls ofta på vintern men alla eropee veteraner har fått gå året om!
    Mest av bekvämlighetsskäl o ekonomin skulle jag tro utöver saltet som jag hyser hatkärlek för. Vi kuskar båda en massa mil för att ta oss till o från jobb, dagis o ungarnas fritidsaktiviteter. kör dieselsvenssons för å hålla kontot lågt... Kollade faktiskt på en bonneville dieselhgv häromdan just med tanke på vinterkörning. Vi hade _tänkt_ ta ut buicken nått under vintern men den blev snabbt inplogad när snön började rasa ner, dåligt planerat kanske
    Vi åker faktiskt dåligt med jänk till vardags även när det är barmark. Har kommit på att det beror på vår ordentliga parkering i carporten på andra sidan gårdsplanen. Oftast slänger man sig i VWn som står utanför dörren å halvvägs till byn tänker man "varför tog jag den här" :-S

F*n vad jag längtar efter en biltur nu....
  • Ullis69

Var o såg Brolle som Buddy Holly i går igen {#lang_emotions_heart} I Leksand denna gång, snäll som jag är ställde jag upp som sällskap åt vår 13-åring som fick biljetten av oss i julklapp. (Vilken uppoffring va, hehe) Hon HATADE verkligen oss för att vi såg den utan henne i våras Showen var lika suverän nu som då o jag blir så förundrad över att ensamblen ser ut att ha lika kul fortfarande. Lite kul att ha delat upplevelsen med dottern o även dela förtjusningen över Brolle, sicken karl

O det botade ju verkligen suget efter sommar, bilar o rock´n roll.... *NOT*

• Ullis69
    Zimlis skrev 2010-03-01 10:40:20 följande:
    Jag ska se han den 13 Mars Fick biljetter av sambon i 30-årspresent *gissa vem som blev löjligt glad*
    Kan tro de
    (Dotter hoppade o skrek när hon fick biljetten i julklapp, har svårt att slå den klappen, skulle nog behöva va en häst e jag rädd)
    lillaemme skrev 2010-03-01 10:46:56 följande:
    åå Brolle showen var kanon..såg den i göteborg nu i februari.. Kom på nu att de närmar sig marknaden i lidköping på nya arenan..lovade ju att återkomma med vilka band som skulle spela..så ja skriver de nu då..ROCK N´ ROLLFEST I PARKEN!Roadmasters och Folketspark Lidköpingbjuder den 27 mars in till fest i Parken!Vi följer upp dagens stora powermeetmarknad med hela 3 band;Eva Eastwood, Yellowcats & The Moonstompers!i lördags var vi ute och åkte buick i snön..de va en upplevelse..men lite sommarkänslor hade man trots minusgrader å snöfall..
    Vill oxå åka Buick... Men en plogvall o en plog hindrar.... O som det ser ut nu så lär det dröja innan det går att backa ut :( Hade ju planen att använda den när vi skulle i väg på roligheter under vintern men sen kom SNÖN. Eastwood mfl spelar på winter-rock party i Säterdalen den 20e å det lär vi försöka komma ner på!
  • Ullis69

Trodde våren började hälsa på jag... O så vaknar man till en dag med 21 minus, bläääääääää. Skulle ut o åka skoter på fm med 5åringen (1a turen i vinter o på alldeles för många år :-S) men det gick ju inte *grrr*.

ullabella 84 skrev 2010-03-03 09:04:17 följande:
    hallojj!!! Tänkte höra om ni kunde hjälpa mig lite..... jag är ute efter en klänning med körsbär på... är det ngn som vet vart man kan köpa det i sverige...? Helst över nätet.... Har ju sett dom på flera markander... Men jag villha enNU!!!
    Om du ändå helst vill beställa på nätet så kan du även kika utomlands, beställa från USA brukar i allmänhet bli billigare än från svenska butiker om butiken har vettiga fraktkostnader. Har samlat på mig en hel del länkar genom åren  borde finnas körsbärsklänningar på många av dem . Har faktiskt inte beställt kläder ännu, smink, leksaker o bilinredning har det blivit. Har ett par klänningar som står högt på önskelistan.
    Skulle beställa en Lucky 13-jacka förra året men "mitt" motiv var slut i USA, hittade det på Nitrohead så det blev svenskbeställt trots allt o ett antal hundringar dyrare...

ett par svenska länkar:
    www.daisydapper.com
    www.nitrohead.se/

Ett gäng amerikanska länkar:
    www.pinupgirlclothing.com
    www.retrorebels.com
    www.babygirlboutique.com
    http://unique-vintage.com/index.php
    www.daddyos.com
    www.howcool.com
    www.babygirlboutique.com
    http://8ballwebstore.com
    www.daddyzero.com
    www.bettiepageclothing.com
    http://sunsetstar.com

Jamen nu så... *spricker av sommar o V8.muller-längtan*
  • Ullis69

Hoppsan hejsan vad det var länge sen sist...
    Lyckades faktiskt ta oss i väg till Elmia iår, tonåringen blev putt som vanligt att de inte fick plats i bilen (men hon var hästvakt o kunde ändå inte men det räckte tydligen inte ;)) Har oxå hunnit åka en hel del Buick {#lang_emotions_laughing} Senast hämtade jag stordottern i stallet o gissa om hon blev glad. Så kul att ha "väluppfostrade", lillasyster var ju självklart tvungen att vara med.

Nu längtar jag bara efter att utvecklingssamtal o personliga omdömena blir klara så man orkar njuuuta av de få solvarma dagarna {#lang_emotions_cool}

• Ullis69

Nu var det så där ruskigt länge sen sist, igen, får skärpa mig! Uppdaterar evanemangslistan lite, just nu är det väl PBM som det planeras inför även om det finns en tanke på att premiärköra Big Lake =)
    (Har ingen av oss gjort faktiskt, trots att det är en klassiker härikring o vi är nästintill pensionärer i raggarkretsar ;) Skyller alltid på att vi ligger i startgroparna för PBM o vilar upp oss efter midsommar)

3/7 Big Lake Run (cruising runt Siljan)
    8-10/7 Power Big Meet i Västerås
    17/7 Norrtälje
    22-24/7  Nostaligdagarna i Säter
    28/7 Falun
    V.31 (31/7-7/8) CCW i Rättvik
    13-15/8  Wheels träff i Älvdalen
    14/8 Uppsala
    14/8 Hofors (Liten men naggande god, en äkta cruising som på "den gamla goda tiden")
    21/8 Barkaby

Wheels i Älvdalen hade fått fel månad, ändrade det.

Bortsett från de lokala evanemangen så står Älvdalen, Norrtälje o Uppsala högt på önskelistan att komma iväg på. Har hört mkt gott om dem men eftersom vi är i byggbranchen för tillfället så får vi väl se vad vi har tid, ork o råd med. PBM O CCW är dock redan inbokande =)

• Ullis69

Zchimla: Var det er bil vi såg på annons?

Yossis: Kul det ordnar sig, å i tid dessutom =) Blir nog ingen tisdagsträff för oss denna vecka men visst är det lite småmysigt o kul att det dyker upp (ner ;)) så mkt bilar. Fast en annan får ju mest bo i lekparken....

Börjar dra ihop sig nu o som vanligt den här veckan så har mannen kurs med kvällsaktiviteter må-on... Visserligen vägrar han jobba onsdagen, eftersom vi åker då (ny upplevelse för arbetsgivaren ;)), men det innebär att JAG får fixa i stort sett ALLT inför PBM... Men men vi kunde ju planera bättre å

När drar alla andra iväg då?

Svar på tråden Raggare Del 12