• Git

Raggare Del 12

Hej allihopa!!!

Vi hoppas på att komma iväg till Västerås vi med, men vi har lite dåligt flyt...

Ska regbesa på onsdag men lilla bilen retas med växlarna och har en envis tankkoppling som inte vill stanna på plats...

Men, vi håller tummarna!! Har inte varit där sen -97...

• Git

Blev inget PBM, lådan rasade.. Däremot kom vi i svenssonbil till Varberg i går. Mycket kul att titta på, men bara en Cadillac -49. Verkar som vi har en ovanlig bil, men det är ju bara kul!!

• Git
    Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66
    Belinda80 - Ingen bil (Men volvo älskare)
    Tjodjuret- Cadillac -49
  • Git
    yossis skrev 2010-07-19 19:06:09 följande:
    Idag lämnar HGV:n Albuquerque & börjar sin resa mot Texas där hon ska ställas i conteiner för att sen sättas på båten över Atlanten.
    Hur lång tid beräknas det att ta? En evighet kan jag tänka mig att det känns som!!
    WolfTatto skrev 2010-07-18 20:22:41 följande:
    Var det nån mer än mej som hade jättekul i Varberg? å då är jag tillomed alltid nykter!
    Vi var där med alla barnen så det blev städat och snyggt, barnens första träff så de var ju saliga!!
  • Git

Vad jag avundas er som kan köra med era bilar!! Jag har spenderat eftermiddan med att rengöra utsidan på vår nya (begagnade) låda, så vi kan sätta dit den... hade varit roligare att köra en sväng...

• Git

Wolftatto: Denna var körklar så när som på lite elfix när vi köpte den, men så hade någon bytt förgasare och gjort lite special med kick-downstaget och inte gjort det ordentligt och det är därför lådan rasade... Lite surt, men vi har den i alla fall!! Man får se det positiva!!

• Git
    WolfTatto skrev 2010-07-28 17:58:41 följande:
    Jojo det där känner man ju igen! amatörer! jag är själv inte jättebra på att skruva så jag tar hjälp av en raggarkompis och tittar och lär! e din bil i fint skick annars? men det blir väl lite köra iår va?
    Varken jag eller gubben har skruvat på många år, så vi försöker få drivlinan i originalutförande, så kan man gå efter shopmanualen.
    Fint skick är väl att ta i.. Har gått på raggen i staterna så den har 5-6 lager färg på sig, nu senast svart, men den är bulig och lite repig, lister saknas här och var, men det är inte mycket rost och så det underbara änglahåret i innertaket!!
    Vi hoppas verkligen att den ska bli körduglig i år, men vi har ju 4 barn varav 2 är 2 år så det blir inte så mycket ork och tid till bilen..
  • Git
    Zimlis skrev 2010-07-28 18:00:32 följande:
    Jag är så jävla o"raggig" i sommar att det inte är sant - hässleholm va vi till.. sen en vända t huskvarna, vadstena med bruksbil.. *sorgligt*

Nästa nummer av Wheels får ni kika i - då är vi med
    Den ser vi framemot!!!! Blir ju aldrig av att vi kör inom ert när vi är i stan!!
  • Git
    WolfTatto skrev 2010-08-01 11:09:09 följande:
    men det låter ju som ett vettigt objekt ändå! å en sån kostar ju en del om den e perfekt! är det 100% orginal som e målsättningen?
    Ja, den är helt klart ett bra objekt!!
    Inte riktigt 100 % original i den bemärkelsen att den ska renoveras... Men, vi vill hålla just drivlinan så original som möjligt, resten ska väl renoveras lite vartefter, men nån utställningsbil ska det inte bli!! Visst är det fint med bilar som är som nyskick, men det är lite uttjatat tycker vi. Däremot om man kunde komma över en som har patina och är oskruvad!! DET tycker jag är 100% original!!!
    Nej, vi siktar in oss på att i slutändan vara lite mer åt "finsk-custom" . Mattlackad och röda fälgar.
  • Git
    WolfTatto skrev 2010-08-04 19:07:32 följande:
    Låter ju helt perfekt! det blir ju störtskönt! ni måste hålla mej underrättad hur projektet framskrider!
    Min Galaxie har 90-95 % av orginallacken kvar även om den e matt! resterande e primer, det ska jag måla till men ska spara så mkt av orginal lack som möjligt! enda rosten är under bakrutan å det ska svetsas i höst, nu ska jag bara glida i en månad till!
    Fan, vad äckligt!! Du kan glida....

Verkar vara helt rätt stuk du kör med!!!
  • Git
    littlemisstrouble skrev 2010-08-26 11:27:41 följande:

Igår var vi på sista fikaträffen för året med bilen, nu känns det verkligen som om sommaren är slut

Å vi hann inte få vår att rulla...
Svar på tråden Raggare Del 12