• bastardized

Raggare Del 12

Detta blir mitt första inlägg på detta forum och vad vore väll mer naturligt än att skriva i denna tråd.
    Kan inte benämna mej själv som raggare men har alltid pillat med äldre bilar och främst Amerikanare.
    Kör
    Cadillac Cab 1955
    Pontiac Bonneville Cab 1966 som förhoppningsvis inom en snar framtid blir i min systers ägo då jag planerrar att sätta igång ett HotRod bygge.

• bastardized

Zchimla - El Camino-69
    Annki72- Impala - 58
    lillaemme- Dodge-59, Dart -65, Dodge-66 och Rekord-61
    yossis - Impala - 63, cab lowrider & Impala -63, HGV lowrider
    Heliodora- Ford Edsel -59
    SandraEdin - Amazon -67
    Alexxia - Impala hgv -73, Buick Skylark -69
    Ullis69 - Buick LeSabre -66 cab
    RaggarJesa - Impala -61, Cheva -53
    Hemliga72an - ingen bil
    Bellan85 - Pontiac LeMans -65
    CircusLarsson- Dodge Charger-68
    Tésan - Plymouth valiant cab -75 (pilsner) och Opel rekord (olympia) -63
    Panictjej - IH Scout -75 och -77, Lincoln Cont cab -66
    Wonderchild2009 - Buick Skylark-66
    ReMa-Dart-68 GT
    Belzon- Pontiac Catalina hgv -66 , Pontiac Catalina 2+2 -65 , Dart -74
    lillabus81 - cadillac sedan deville -69
    Kinder88 - Chrysler New Yorker Hgv -65
    WolfTatto - Ford Galaxie 500 fastback -64
    Kretina-Ford Galaxie 500-67
    bastardized - Cadillac cab-55 mfl.

• bastardized

Beställt airride kit till Cadillacen och kontaktat pinstriper som kan randa upp eländet lite.

• bastardized
    bastardized skrev 2011-05-29 15:28:56 följande:
    Beställt airride kit till Cadillacen och kontaktat pinstriper som kan randa upp eländet lite.
    Har beställt en uppsättning mexxar filtar att dra över den nysydda inredningen dessutom då jag på senare år har börjat känna avsmak för hela "shine"grejen.
  • bastardized
    WolfTatto skrev 2011-06-02 08:53:22 följande:
    Håller me dej, huvudsaken e inte att ha snyggast huvudsaken e att ha roligt! sen om nån vill putsa och ha sej är det absolut helt okej, var och en gör som Han/Hon vill, jag tuffar runt i min orenoverade Galaxie å trivs fint med det, trots taskig lack
    Instämmer! jag har oftast haft puts-bilar innan då jag uppskattar att göra renoveringar men idag är det allt för vanligt med glänsande lacker och show-krom så en fin bil blir inget annat än en bil i mängden.
    Jag tycker om att se slitage och tidigare ägares avtryck i plåt och lack och precis som du så uppskattar jag en kväll med vänner i bilen som inte behöver sitta och tänka sig för hela tiden för att inte göra skada.

Påtal om Galaxie-64, har du sett denna ?

">

• bastardized
    WolfTatto skrev 2011-06-04 14:47:28 följande:
    mmmm den har jag sett, skithäftigt! man blir nästan till sej i trasorna eller hur!
    Vad e det för cadillac du har?

Jag har en Cadillac cab-55 som jag köpte i Californien för några år sedan och som jag bevarar i solbränt patina skick trots att det retar en del.

Ja en Ford 63-64 ligger väldigt högt på önskelistan :)  
Svar på tråden Raggare Del 12