• WolfTatto

Raggare Del 12

Ullis69 skrev 2010-01-17 13:28:20 följande:
    En 56a står på top10listan här så köööp!  En orginalare är alltid bra, behöver man inte fundera på vad nån annan pulnisse joxat ihop. En av de stora orsakerna till att Buicken köptes istället för nån av de andra lite roligare bilar vi kikade på då vi blev "tvugna" att byta. Inredning är faktiskt inte alltför svårt att byta själv upptäckte vi i våras då vi bytte i vår Chevelle -68. Beställde en från Usa då det blev markant billigare o bytte hemma på köksbordet. Blev en o annan repa i både skinn o borde men det gick förvånansvärt bra
    sen är det ju så att det är en tillfredsställelse att göra saker själv och slippa bränna iväg pengar!
  • WolfTatto
    Ullis69 skrev 2010-01-17 14:14:19 följande:
    Ja, precis! Men är nog därför (mot all förmodan) jag har sån separationsångest över bileländet...
    så är det nog!
  • WolfTatto
    Vangla skrev 2010-01-19 10:47:57 följande:
    Nu är jag ingen raggare, men klassas min A-Ford som jänkare? Visst, den är ju Amerikansk, men jag har fått det intrycket att endast lite nyare Amerikanare klassas som jänkare. Man får olika svar lite överallt.
    Ja den räknas som jänkare! det är intressanta bilar a fordar tyvärr vet jag inte ett skit om dom! såg du gillar cigarrer oxå! nån favvo där?
  • WolfTatto
    littlemisstrouble skrev 2010-01-20 18:33:49 följande:
    tack så mycket Ska vidarebefodra informationen till maken min
    kolla på Ebay kanske kan hitta billigt där!
  • WolfTatto
    littlemisstrouble skrev 2010-01-21 15:40:00 följande:
    tror maken har kollat där ibland men inte hittat rätt modell än
    nä de kanske kan vara svårt
  • WolfTatto
    yossis skrev 2010-01-21 19:04:11 följande:
    Börjar dra lite i crusing tarmen, får nöja mig med att Impalan åter igen står i garaget under sin pyamas & sover i väntan på våren.
    smyg in i den, dra på stereon och torrbryt lite så kanske det hjälper en smula mot crusing tarmen
  • WolfTatto
    littlemisstrouble skrev 2010-01-22 15:20:56 följande:
    Någon av er som brukar åka på wheels and wings?
    brukar vara där varje år senast var jag bara där på den regniga lördan, jobbade fredag så jag hann inte!
  • WolfTatto
    littlemisstrouble skrev 2010-01-22 15:43:52 följande:
    tittar eller åker med i cruising? vi var där och tittade på fredagen förra året, hade ingen bil då. lördagen var inget vidare väder att vara ute i.
    har tyvärr ingen raggarbil! bor själv med mina två tonårsbarn så där är inte ekonomiskt utrymme just nu! men det kommer väl vad det lider!
  • WolfTatto
    littlemisstrouble skrev 2010-01-22 17:12:21 följande:
    aha men det är inte fy skam att titta på cruisingen heller. det är många år som jag och maken fått nöja oss med att titta på alla fina bilar.
    blir 18 året till sommarn så man börjar bli lite rutinerad!
Svar på tråden Raggare Del 12