• yossis

Raggare Del 12

AlexandraK skrev 2010-07-12 12:08:34 följande:
    Aha. Bodde ni till höger eller vänster så fort man kom innanför grindarna?
    Höger in på området & sen första grusvägen ner till höger, så andra platsen på vänster sida stog vi.
    WolfTatto skrev 2010-07-12 18:30:42 följande:
    Lowrider Hgw, det var orginellt! kul, den måste du fixa bilder på!
    Hon är en skönhet på bilderna vi fått & vi hoppas att hon är lika fin i verkligheten med. En kille i LowRider klubben har sett henne IRL & tyckte hon var fin.
    Bilder kommer helt klart så fort hon landat.
  • yossis
    AlexandraK skrev 2010-07-12 19:37:03 följande:

Okej!
    Vad kul att ni hittat en hgv!! Var kommer den i hamn? Vilken delstat e den från?

Antar att hon kommer till Gbg & sen tar vår leverantör henne på trailer hem till Dalarna, just nu står hon i New Mexico i en liten stad som heter Albuquerque som ligger mitt ute i öknen.
    Killen som har bilen nu är 3:e ägaren och har ägt bilen i 10 år & renoverat henne i 8 år.
  • yossis
    littlemisstrouble skrev 2010-07-13 22:10:35 följande:
    Tjohoo på fredag bär det av till varberg
    Fler som ska dit i år?
    Inte i år men nån gång ska vi göra en västkusten trip med bilarna.
    Vi funderar på att åka till Norrtälje på lördag men för att få bra plats så måste man vara där tidigt så vi har inte bestämt oss för hur vi ska göra.
  • yossis

Maken & svågern åker till Norrtälje själva imorgon. Känner att det blir en för lång dag för dottern (& mig) åka strax innan 05 för att hinna ner till samligen i lowrider klubben 08.

• yossis
    Heliodora skrev 2010-07-17 20:55:32 följande:
    Var på American Car Show i Norrtälje idag... mkt fina bilar.
    Min man var där med våran Impala cab, du kanske såg bilen då den stog jämte dom 2 lowrider bilarna på 3 hjul. Vår är oxå en lowrider men inte lika grym som deras. Den svarta Impala -64 kom på 3:e plats i custom klassen, jätte kul tycker jag.
  • yossis

Idag lämnar HGV:n Albuquerque & börjar sin resa mot Texas där hon ska ställas i conteiner för att sen sättas på båten över Atlanten.

• yossis
    cewins mamma89 skrev 2010-07-19 20:31:04 följande:
    någon annan som älskar Power Meat?!?
    Power Big Meet är en av 2 höjdpunkter på året för oss, den andra är CCW i Rättvik. Sen kanske inte jag är så jätte intresserad av bilarna men tycker att det är kul att gå & titta på fältet på alla fina (& mindre fina) bilar.
    WolfTatto skrev 2010-07-19 20:25:58 följande:
    inget är som väntans tider! Skrattande
    Verkligen inte, vi är så spända. Talade med säljaren i telefon här om dagen och han hade skickat med en hel del prylar så det blir spännande & se vad det är han har skickat med, känns som julafton.
    Så skulle vi få en massa kort från renoveringen på mailen så vi kunde göra en info tavla & ha med på utställningar.

Se om LowRider klubben ska vara med på Elmia nästa år, då lär vi försöka få ner henne dit & ställa ut henne.
  • yossis
    Git skrev 2010-07-20 10:15:16 följande:
    Hur lång tid beräknas det att ta? En evighet kan jag tänka mig att det känns som!!
    WolfTatto skrev 2010-07-18 20:22:41 följande:
    Var det nån mer än mej som hade jättekul i Varberg? å då är jag tillomed alltid nykter!
    Beror lite på sjögången (om fartyget har med eller mot vind) men vi hoppas på att ha henne hemma i slutet på augusti eller i början på september.

I helgen är det Nostaligdagarna i Säter, en av dom närmate crusingarna för oss. Blir det fint väder så brukar det vara massa bilar & bra drag.
  • yossis
    lillaemme skrev 2010-07-25 20:33:47 följande:

nu bär de snart iväg te Rättvik! Som vi har väntat.. Blir de ngn trådträff iår? Missa ju förra årets..

Cruising Falköping te helgen oxå!

Vi åker upp till Rättvik redan på torsdag då öppnar campingen där vi ska stå med husvagnen, men vi har inte bestämt om vi stannar kvar eller inte beror lite på väder & vind.
    Det har inte pratats om några träff i år, så jag vet inte men det hade ju varit trevligt.

Vart ska ni bo under CCW ?
    Vi ska ha husvagnen stående på Prästskogsvallen (mitt i smeten) som ligger mellan Vårdcentralen och Högstadieskolan.
  • yossis

Wohoooo, fick nyss mail om att HGV:n är redo att lastas på conteinern. Så snart börjar hennes färd över Atlanten *spännande* hoppas båten har medvind så det går lite fortare över så vi får hem henne snart.

Dax att börja kolla vad som ska med till CCW, blir ju en hel delpackning både till mig & maken, för att inte tala om till dottern. Måste ju ha med kläder för alla väder och det går ju åt minst 1 ombyte varje dag. I år ska jag inte glöma mössa & vantar, det gjorde jag förra året.

Svar på tråden Raggare Del 12