• Zimlis

Raggare Del 12

Va en snygg camino med i senaste Power Drömmer (power meet hässleholm)

Charm är att få svaret ja utan att ha ställt någon bestämd fråga.
  • Zimlis
    yossis skrev 2011-01-02 09:32:24 följande:
    Finns bild på HGVn i mitt galleri, vet inte hur jag får in bilder i tråden.
    Du kopierar bil(d)en och klistrar in den - antingen öppnar du bilden och markerar och kopierar eller oxå markerar du den liten och kopierar - då blir det en klickbar bild
  • Zimlis
    lillaemme skrev 2011-03-28 11:39:43 följande:
    Jepp! Detta var lördags å det var hur mycke bilar å folk som helst!

STrålande sol, alla fick väl vårkänslor å tog fram bilarna..

Nu e de inte så långt kvar till Elmia..
    Min kompis ska vara väktare på Elmia - jag anar att hon kommer få fullt upp
    Själva är vår bil inte körbar för tillfället - bakaxeln är nedriven, hoppas på att få ihop den till just Elmia..
    Förra gången vi hade bilen till elmia fick vi ställa på den vanliga parkeringen - för vår bil va ingen "entusiast-bil" - Jag funderade seriöst på om hon va född i ett skåp eller nått som ansåg det.
  • Zimlis

Om ni inte redan sett den (vilket jag antar att de flesta här gjort) så visas ikväll kl 20 "Elegeanterna från vidderna - Eddie meduza" på SVT 2 med repris 03/04 i SVT2 och 05/04 i SVT2.

• Zimlis
    littlemisstrouble skrev 2011-04-24 05:31:26 följande:
    jahapp är det någon mer än jag som har varit eller ska på elmia i år? vi var på långfredagen, mycket folk.
    Va Långfredagen med.
    Jag håller inte med dej alls - upplevde det som lite folk, för att vara på elmia då.

Igår va vi dit igen på kvällen och kollade på burntävlingen - stod bra placerade och blev bara röktäckta en gång på hela kvällen, medan de på andra sidan hade det värre Demon
  • Zimlis
    yossis skrev 2011-04-26 08:19:40 följande:
    Samma ställe som förra året, Prästskogsvallen. Mellan skolan & vårdcentralen.

Malen var ner på Elmia på långfredagen då en i LowRider klubben hade sin bil med på utställningen.
    Är du gift med en fisk?? Oskyldig
    Vilken bil va det?
  • Zimlis
    yossis skrev 2011-04-28 10:54:52 följande:
    *s* blev lite galet.

Den svarta Impala -64, "Black out" kallas hon, tror bilen hade nr 324.
    Det där är lite roligt att bilar benämns med "hon" - vår bil är dock en han *går mot strömmen*
  • Zimlis
    yossis skrev 2011-05-01 12:15:16 följande:
    Det är lite små charmigt att kalla sin bil hon, vi får inför hen  ist Flört
    För mig är båda bilarna hon, men maken säger den. Just nu pågår febrilt arbete ute i garaget för att få tillbaka the Low in LowRider, så måste vi komma på lite smarta lösningar så vi kan få plats med pumparna i skuffen och få plats med ett par rumpor i soffan i skuffen.

Batterierna har vi hittat det perekta stället för men värre är det med pumparna, så det kommer att kräva lite tanke verksamhet så det blir bra. Baslådan har redan fått sin specefika plats, nu ska vi bara from ge självabaslådan så den passar in.

Någin här som vet vart man kan få tag på bra skumgummi, max 6 cm tjock ?
    Vi kan inte ha orginal stoppningen kvar i soffan i skuffen för då kan vi inte fälla så vi får plant golv bak pga batterierna.
    Aldrig i livet!!! Nån måtta få det vara. Min "kille" skulle bli pissed över att kallas "hen" - då är "brummebilen" mycket bättre Alla mina bilar är "han" - min numera skrotade 740 hette ju tom "MrX" och det kan ju inte bli en hon av det Om jag inte hade en transa då förståss
  • Zimlis

Missar det för första gången på 10 år *gråter*

• Zimlis

Yes Yossis va härligt.

• Zimlis
    yossis skrev 2011-05-29 16:31:41 följande:
    I know =D
    Igår var vi till Avesta på crusing i HGVn, ganska mycket bilar ute & snurrade trotts att crusingen startade redan kl 15. Dottern (2 år) var överlycklig över att få åka raggar bil med sin pappa, hon bubblade & pratade mest hela tiden och pekade på alla bilar & sa "aggarbiiillll"
    Hahahaha va underbart   Barn är ju så himla söta och vad mycket söta/tuffa kläder det finns till dom då

Sambo är faktiskt iväg och testkör caminon nu - förväntar mej att en annan kille filmar.
    Den blev helt galet grym i nya slicksen - gul text på sidorna = matchar
  • Zimlis
    pinkdoll skrev 2011-05-30 17:57:45 följande:

får man haka på eller? :)

Den här tråden var ju galet bra , länge leve raggar kulturen :)

Welcome
    yossis skrev 2011-05-31 20:31:55 följande:
    Igår när jag dubbel kollade med mina föräldrar så dom hade tagit semester v. 27 så vi hade barn/hus/djur vakt. Så säger min kära mor att dom trodde det var v.28 så nu står vi utan barn/hus/djur vakt =( så nu får vi se om det blir något Power för mig övht *suck*

Jag som sett fram emot att få använda alla mina fina klänningar & kjolar jag sytt nu under våren. Mina föräldrar kunde hämta dottern på fredag eftermiddag så jag skulle kunna ta tåget ner & om jag bokar nu så kostar en biljett knappt 50 kr.
    Ahh typiskt. Hoppas det löser sej ändå
  • Zimlis
    littlemisstrouble skrev 2011-06-02 20:48:52 följande:
    Igår var vi i huskvarna parken för onsdags träff. Fint väder och mycket fina bilar
    Vi va där på premiären tror det va det Iaf så va det när mustangerna hade sin träff då
  • Zimlis

Jag tycker att det är ashäftigt när det är så mycket fräna bilar på ett och samma ställe, men jag tycker nästan det är ännu häftigare att bara se en komma när man är ute och åker "bara sådär"

Svar på tråden Raggare Del 12