• Lind

    Septemberbarn 2010

    Tjena!
    Undrar fall det finns någon som ska bli pappa i sep? Jag fick reda på idag att jag ska bli pappa till mitt 3e barn... Jag har 2 grabbar sen tidigare som e födda 02 och 03. Min underbara sambo ska bli mamma för första gången o hon e lite rädd,nervös och självklart glad... Men tror att jag e gladare för att jag verkligen vet vad som väntar{#lang_emotions_wink}.. Jag tycker att det ska bli kul som fan!! Skriv gärna så kan vi dela våra tankar om framtiden!!

  • Svar på tråden Septemberbarn 2010
  • Cyberdansken

    Grattis! Det är till att vara ute i tid va? :) Hon kan inte vara mer än, va 4-6 veckor gången? Hoppas allt går väl för dig och din sambo!

  • Lind

    Tackar!!1 Jo det är tidigt  hon är i vecka 5.. Hon mår lite illa men ganska pigg ändå.. Jag kommer att finnas för henne hela tiden så det kommer gå fint tror jag!
    Du då hur många barn har du? Några roliga erfarenheter du kan dela med dig? Du behöver självklart inte berätta om du inte vill o orkar..
    Ha de fint!!!

  • Cyberdansken

    Jag har 8 faktisk. Ett bonus, men 7 biologiska. Roliga erfarenheter, jo det finns både en och annan, men vilken sort menar du?

  • Lind

    Hahaha!!! Vilken hjälte du är!! Snacka om att man ligger efter då{#lang_emotions_laughing}...Tänkte typ på din fru om hon har haft det lätt med sina graviditeter.. Har hon nåt forum som min sambo kan få lite tips? Hur stort bor ni då? Vi bor bara i en 2a just nu.. Men vi planerar o flytta till nåt större sen när den lille blir nåt år kanske... Det blir lite trångt en stund men det får funka ett tag!!
    Tack för att du svarade!! Ha de fint så länge!

  • Cyberdansken

    Hon har haft en del besvär med foglossning och ischias, men tycker det är värd det.
    Vi bor i 250 kvm hus (plus 300 kvm biyta) så plats finns.
    Vill du ställa frågor så går det bra :)

  • Lind

    Oj vilket hus!! Fan vi vart lite oroliga igår.. min sambo fick nån typ av blödning fast det var inte rött utan mer åt det bruna hållet??? Vi ringde 1177 men de sa att det va för tidigt att säga vad det kan va..typiskt att det är helg men vi ska ringa på måndag... idag har det inte varit nåt och det känns skönt.. Nåt ni kanske varit med om??

    Dina barn pysslar dom med nån idrott?? Mina har hockey som det stora intresset som såklart är mitt oxå då jag även är ungdomsledare i IFK Hallsbergs Hockey. De spelar även innebandy o fotboll oxå..
    Snällt att du är lite av ett bollplank till mig!!
    Ha det fint så länge!!

  • Cyberdansken

    Lätt blödning tidigt i graviditeten är vanligt och behöver inte betyda något. Men om man känner sig orolig så tycker jag man ska tala med MVC och få en tid så man kan komma in och kolla att allt är OK.

    Mina barn pysslar med massa saker :) Dom älsta är inte speciellt idrottsintresserade mer, en är programerare, den andre guitarfantom. Nummer tre går på landtbruksgymnaium. Dom mindre går på dans och spelar fotboll.
    Hockey är en häftig sport men vi har nog för många för att riktigt kunne gå på djupet i en sport som ändå kostar såpass mycket. Närmaste klubben här är BHC.

  • Lind

    Hej igen!
    Vi var på inskrivning igår och allt verkar vara i sin ordning...skönt!! Har varit lite orolig..därför har jag inte skrivit nåt..

  • Cyberdansken

    Du ska se det ordnar sig nog. Men att läsa på lite om hur en graviditet ska förflyta normalt kan ställa oron lite.

  • Johangbg

    Grattis

    Jag fick reda på den 26:e januari att min sambo var gravid...hon gjorde ett test på morgonen och det plussa:) så i fredags hade vi första mötet på MVC där vi fick en någorlunda beräknad tid till födsel...26 september och att hon var i 7:e veckan:D
    Det är det första barnet både för mig och min sambo och vi är lite nervösa men samtidigt väldigt förväntansfulla och har redan lite smått planerat saker och ting försiktigt.
    Samtidigt som vi plussa i lördags så plussa även min svåger och hans fru, fast på fredag...och deras födsel är beräknad till den 30 september, och det är också deras första...så det kan bli ett hektiskt slut på september för hela familjen:)

  • Fredrik188

    Fick reda för nån vecka sen att flickvännen är gravid och hon va till barnmorskan och gjorde ett prov där och dom beräknade till 20:e september!

    Mitt första och hennes andra barn, känns lite nervöst hur det ska gå och så...

    på onsdag (02-10) ska vi på inskrivning...

  • EnTiger

    Grattis till alla!

    Jag och min sambo fick veta den 28/01/10 att vi väntade barn.
    Vi har inte varit och fått någon exakt tid men efter egna beräkningar förväntas barnet komma den andra oktober 2010.
    Det är bådas första och vi båda är lite nervösa, men samtidigt oerhört glada och förväntansfulla.

    =)

Svar på tråden Septemberbarn 2010