Inlägg från: Mrs girl |Visa alla inlägg
  • Mrs girl

Campingtråden längtar efter våren !

har precis köpt oss en ny vagn, hobby 650 kfu. gissa om jag längtar tills vi får hem den. Nu när solen lyser så vill jag bara ut och iväg, men får hålla mig några veckor till.

Nu e våran sötnos här 8/7-09
  • Mrs girl
    mrseriksson skrev 2011-04-18 17:27:31 följande:
    Mrsgirl : Grattis till köpet.... När får ni hem den då ?

Nu står vårna NYA pärla på gården redo att packas i...längtar som attans till på fredag morgon då vi ska dra ner den....:)
    Tack. vi ska hämta den 17 maj så det är ett tag kvar tyvärr, men sen blir det ut direkt helgen efter.
    vad har ni köpt för vagn?
  • Mrs girl

måste höra med er angående tält. vi har alltid haft isabella tält, men när vi beställde vagnen så tog vi ett ventura. tror ni vi kommer bli besvikna på kvaliteskillnaden mellan dessa två märken? är ju en väsentlig skillnad i pris.

Tolta: vi ahr valt att stanna hemma i påsk av ungefär samma anledningar. vi har inte hittat någon camping i närheten dä det är påskfirande och sälen har vi nyss kommit hem från. tror ni får det mint lika bra hemma så kan ni spara dom pengarna och lägga på camping helgen under våren. men jag förstår att det är frustrerande för nu när värmen kommit så längtar man ut med vagnen.

• Mrs girl

vi kommer bara att åka runt, max 4-5 dagar på samma ställe. så då kanske jag kan känna mig trygg med att välja ventura. resonerade som du att om några år har vi garanterat bytt vagn igen och då kanske inte a-måttet stämmer. känns som mycket pengar i sjön. Tack för hjälpen Skrattande

• Mrs girl

då förstår jag verkligen varför du vill iväg, arbetar också på förskola. du får planera och se fram emot när ni kan åka. kanske ni kan ta lite dagsutflyckter bara familjen så ni får vara ifred lite.

• Mrs girl
    nericia77 skrev 2011-04-23 08:38:35 följande:
    Hej på er alla!

ja nu har vi tagit ut vagnen o ska börja städa o fixa den inför åkturerna. En sak jag funderar på. kan någon förklara för mig det här med om man vill ta mer körkort över b körkortet så man får dra mer. är det E-kort man ska ta då. alltså så man har be körkort?

vi har köpt ny bil o får nu inte packa vagnen så mycket.

Glad påsk på er alla!
    härligt att äntligen få börja fixa å dona med vagnen .
    angående körkort så ha min man precis tagit BE kort för vi köpte en tyngre vagn. du måste läsa om teorin B+E och göra ett teoriprov. sedan en uppkörning med släp. Min man tog även 2 körlektioner med släp och det skadar nog inte om det va längesen ni tog körkort, dock är lektionerna dyra. för honom landade summan på ca 6000 för kortet. har för mig att CC har haft erbjudande om BE kort ibland så är du medlem där så kolla upp det. fråga om det är nått mer du undrar. kram

och tillsist en GLAD PÅSK på er alla Skrattande
  • Mrs girl

Nu är äntligen paleringen för semestern klar, så skönt och veta vart man ska. Nu är det bara den långa väntan kvar, men det är bara roligt.Skrattande

• Mrs girl

Maglan: om det finns lite utrymme mellan vid madrassen så kan ni sätta en stödbräda, tex den från ikea. ni kan ju sätta flera på rad om det behövs. eller hade du tänkt nått ännu högre?

• Mrs girl

Imorgon åker vi och hämtar hem våran nya vagn, har längtat så. kommer nog bli svårt att sova inatt Skrattande

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !