• frollan

förfrusit kinderna?

Min son var knallröd om kinderna i morse när han vakna, de är kokheta och torra. Någon man kan göra för att lindra?

• Svar på tråden förfrusit kinderna?
  • frollan

Tack för tipsen. Vi har alltid smörjt med idominsalva innan vi går ut i kylan, men mannan måste ha missat för nu har sonen jätte röda och varma kinder...kan kanske smörja med lite vaselin för att lindra de röda nu. :D

• frollan
    KlasStures mamma skrev 2010-01-15 12:25:34 följande:
    Eftersom miniderm innehåller vatten ska man bara smörja på kvällen.  Det sa jag ju nästan =)Samma med idominsalva, den innehåller oxå vatten.
    Innehåller idomin vatten? det sa BVC att den inte gjorde och var därför bra att smörja med, och jag kan inte se att det står vatten på tuben heller..{#lang_emotions_undecided}
  • frollan
    KlasStures mamma skrev 2010-01-15 12:36:19 följande:
    Hmmm Hade såstarkt för mig att den innehöll vatten.... Eller nej det var nog att någon sa att den var uttorkande och därför inte lämplig att smörja med?  något var det i alla fall....
    Okej.. aja, den smörjer vi med, tycker den är bra till allt Fast nu glömde ju sambon att smörja lillen när det var -16 ute, så resultatet blev röda, torra och varma kinder idag.
    Blir att smörja med idomin, för den innehåller olja och mkt fett så den är väldigt bra förr torr hud.

Tack alla för era tips.. ska inte oroa mig iaf
Svar på tråden förfrusit kinderna?