HJÄLP!! Min 8-mån vaknar varje timme!!! :'(
HJÄLP!!!
Min dotter som är 8-månader vaknar efter en timme VARJE natt.
På dagen gör det absolut ingenting. Hon sover 2 pass á 1 timme på dagen.
Hon äter gröt morgon och kväll och ett mål "riktig" mat på dagen.
Hon är väldigt liten i maten men verkar alltid mätt och hon växer som hon ska (efter kurvan).
Problemet är att hon på natten, efter hon somnat. ( Vi gör 5 min, funkar fortfarande inte särskilt bra efter flera veckor :(. Så det kan ta allt från 15- till 90 min.) När hon sovit 1 till 1 ½ timme så vaknar hon och vägrar somna om. Vi har provat at tfortsätta med 5 min då, det fungerar inte. Vi har rpovat att bara låta henne ligga. Tar man upp och vaggar henne blir hon glad och börjar prata. Det enda som funkar är när hon får ligga o snutta på mig. Hon tar inte napp fast vi försökt MÅNGA ggr. Hon har nattlampa för hon är rädd för mörkret. Det blev bättre då.
Saken är den att hon är inte ens hungrig så vet inte alls varför hon vaknar och man märker att det tar på henne att vakna hela tiden på natten.
HJÄLP!!! Vad ska vi göra? Jag börjar få panik! Det enda de säger på bvc är att ge det tid och att det blir bättre. Men efter att försökt ändra på det länge nu på olika sätt så blir man ganska lamslagen.
Tack för alla råd!!