• Ankissen

Kiss-skydd till vuxensäng?!

Elliot är fyra år och kissar ibland i sängen. Inte jätteofta, men tillräckligt ofta för att det inte ska kännas bra att låta honom sova utan kissskydd i sängen. Nu när han sover på en stor madrass vet jag inte hur vi ska lösa det hela. Tidigare har vi vänt plastad frotté för spjälsäng på tvären och sen pusslat med dem över sängen, men det blir svindyrt att köpa så många på barnaffären här i stan att det räcker till hela madrassen. Problemet är oxå att han sover så "vilt". Vid senaste nedkissningen rök kudden och madrassen och täcket med, trots madrassskydd.

Nån som har nåt tips eller idé?

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Kiss-skydd till vuxensäng?!
  • Adnama

finns på ikea att köpa......skit smidigt !! bara att köra i tvätten efteråt

• Kina79

Till vår 160 madrass har vi IKEAs Nattglim tror jag det heter. Ett madrasskydd som är lite som plastad frotté, men man blir inte lika varm och svettig av det.

• norgesessan

Har också från Ikea...Finns i enkel och dubbel...Har i vår säng med eftersom vi samsover..(dubbelt).
    Det är först och främst för kräkolyckor vi har dom på..

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Pernillaa

Finns plastadfrotté på t.ex jysk för inte allt för stor peng :).

Alexander 050528 - Mini 100214
  • Ankissen

Så bra! Måste jag leta efter nästa gång jag är där.

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Hallonmun

man kan köpa plastat frotté på metervara i tygaffärer.  Har för mig att apoteket har engångs bäddskydd med.

• blå fisk

Vi har köpt kissskydd i flanell på Babyland, som inte alls blir lika svettigt och prassligt som plastad frotté. Det finns både för barnvagn, spjälsäng och vuxensäng. Under amningsperioden hade vi ett sånt för enkelsäng i vår dubbelsäng lagt på tvären för att undvika kladd på bäddmadrassen.  Det är dyrare än plastad frotté men också betydligt behagligare.

• norgesessan

Det är det i lenken vi har...Det är varken svettigt eller prassligt.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Greta Anna

Hej Jag fick svar i en annan tråd om skydd att lägga utanpå lakanen så jag har just beställd från Sanicare - Jag lånar inlägget jag fick tipset ifrån:

"Lakansskydd/bäddskydd i tyg finns att få tag på www.sanicare.se
    Herkules art.nr 1222 har en yta som känns som ett lakan.
    Assista art.nr 1110 har en yta som en handduk. (Kan kännas obehaglig om barnet har torr hy)
    Perfekt att ha uppepå lakanet o bara att slänga i tvätten vid en "olycka".

Är dessa som man sedan kan få via landstinget!"

Vi har också skydd från ikea nu, men jag vill gärna slippa byta allt i sängen mitt i natten om det går att hitta något enklare...
  • Dr Mupp

Vi har utskrivet engångskisskydd. dessa har vi två av under lakanet och det skyddar madrassen bra.

Svar på tråden Kiss-skydd till vuxensäng?!