• Solsken25

Hjälp jag har fått hårda knölar under min arm!

Har verkliga problem, om någon kan hjälpa mig.

Det e så att jag har fått problem med stora klumpar i min armhåla, lika stora som 5 kroners och 10 kroners, hårda och ömma att jag inte kan ta ner armen för då vill jag bara skrika av smärta :(
    har haft detta i 4 månader, men så fort jag ska gå till läkaren så försvinner dom, det tar vel 2 veckor sedan kommer nya.
    Får fula ärr och oftast börjar det rinna en massa var, går hål så det e hål under armen dock inte större en knappnål och ur hålet kommer vätska.
    Hjälp mig vad kan detta vara?

• Svar på tråden Hjälp jag har fått hårda knölar under min arm!
  • MiisPiis

Men om du varit till läkare....kan inte de säga på ett ugnefär, även om de inte ser dem....eftersom de försvunnit då som du säger.

Jag tippar på att det är någon slags körtel.....de kan ju bli infekterade och vara. Om inte läkarna sagt att det är nåt allvarligt, så behöver du nog inte oroa dig. Om det skulle vara cancer, så försvinner ju inte knölarna.

Har dom inte haft nåt förslag på vad det kan vara ?

• Solsken25

Nä alltså jag har aldrig hunnit gå till läkaren, för dom försvinner lika fort igen samt att jag har jobbat.. och sedan kommer dom, men där ska vel inte bli hål utav dom, alltså riktiga hål in i armen?

• Alexandra84

Men hu vad hemskt att behöva ha det så
    Kan du inte få bli uppsatt på en akut tid så du får komma när du märker att dom blossar upp? Du måste ju få hjälp, att gå runt med den smärtan funkar ju inte.

Rakar du dig under armarna? Kan det vara pga det du får infektioner? Allergisk mot din deo?
    Infektion låter det ju som nämligen, eftersom det väteskar.

• Solsken25

ja jag har inte rakat mig på 2 månader, vågar inte :( ärren e blåa och skit fula, men jag e emst rädd för knapphåls hålet under armen som vätskar och det luktar inte mumma :(

• Amoudara

Ts såg du mitt inlägg ovan med länken? Tror den kan svara på ditt "problem".

• Solsken25

mm det stämmer in på mig ungefär, men inte hålet underarmen som är lika stor som ett knapphålshuvud

• Alexandra84
    Solsken25 skrev 2010-01-15 20:23:55 följande:
    ja jag har inte rakat mig på 2 månader, vågar inte :( ärren e blåa och skit fula, men jag e emst rädd för knapphåls hålet under armen som vätskar och det luktar inte mumma :(
     Stackare. Ja hade det berott på rakning så hade det ju blivit bättre nu. Önskar jag kunde hjälpa dig, kanske länken som Amoudara skickade kan hjälpa dig?
  • Amoudara

Kontakta läkaren igen och gå dit även om knölarna är borta just då så du kan få hjälp.

• Solsken25

Men det känns nästan som att det började efter jag började andvända icas deodorant, hmm

• Solsken25

Men inte får man vel knölar som varar om man inte tål en deodorant?

• LaFontaine
    Solsken25 skrev 2010-01-15 20:42:02 följande:
    Men inte får man vel knölar som varar om man inte tål en deodorant?
    Mina varade inte, men jag hade smärtsamma knölar när jag använde deo från Nivea. En blev så infekterad att jag fick äta en hästkur antibiotika. Sen jag slutade med nivea-deos har jag heller aldrig haft fler knölar.
  • Minimagen

Vet inte vad det kan vara men du kan ju ta kort på knölarna när de kommer så du kan visa läkaren sen?

• Solsken25

jo knölarna börjar bli bättre igen :( men hålet under armen har inte gått bort, man kan se rätt in :(

• Solsken25

varit hos läkaren nu och hålet har växt igen så det e ingen farligt, tyvärr visste dom inte vart de var och knölarna kunde vara svettkörlar som svullnar upp, dom ville inte ta bort dom pga att då kunde det bli värre, finns ingen medecin, man måste helt enkelt leva med det, men det gör jue såå ont och fula blåa ärr får jag me :( vet inte vad jag ska ta mig till.. känns som man har stora stenar underhuden som stramar och gör ont :(

• Solsken25

Men jag hade svamp infektion under amrne med och det försvinner inte trotts salvan :( alldeles rödfammigt ochs vider :(

Svar på tråden Hjälp jag har fått hårda knölar under min arm!