Tips på Buffemat ?
Hej
Vill ha goda, enkla och framför allt inte för dyra recept till 35 års fest.
Någon ?
Hej
Vill ha goda, enkla och framför allt inte för dyra recept till 35 års fest.
Någon ?
kalla färskostfyllda kycklingfileer, som man har skurit i "strimlor".
Rostbiff
Tzatsiki
Hummus
man kan blanda crem fraich och chilisås, det är gott till sallad
man kan köpa gräddfil och ta olika dippar som man har till chips du vet.. det blir bra kalla såser och finns ju massor med smaker att välja på
Räkor i sötsur chilisås
Denna sallad är bland det godaste jag vet! Och de som smakat den kan inte annat än hålla med
Dressingen går även bra att bara äta till pasta eller som salladsdressing till vanlig grönsallad...
Ingredienser 2 frp mozarella
2 grillade kycklingar alt kycklingfilé
1 paket pastaskruvar
2 pkt körsbärstomater
1 påse ruccola
Ev sweetchilisås
Dressing:
8 soltorkade tomater
2 vitlöksklyftor
1 tsk rosmarin
2 tsk honung
2 msk vitvinsvinäger
3/4 dl olivolja
Beskrivning Om du väljer kycklingfiléer så kan du steka dem med en aning sweetchilisås för att få lite smak.
Koka pastan enligt anvisningen på paketet. Blanda pasta, kyckling, mozarella, ruccola och körsbärstomaterna i en skål.
Mixa dressingen till en slät kräm/sås och blanda med salladen.
Gör gärna två satser av dressingen...
Strö eventuellt pinjekärnor över och servera med bröd, pesto och tapenade!
Smaklig måltid!
Ja, du kan utesluta den om du vill
Jag skulle göra 2 satser av dressingen ändå, för att den är så himla god! Jag brukar blanda så mycket jag tycker att det behövs i salladen, och ställa resten i en skål bredvid, och det brukar gå åt det med!
Du kan ju ha precis vad som helst i den salladen, ta mer grönsaker om du vill ist för kycklingen...
Det är ju mozarella i salladen så fetaosten tycker inte jag att du behöver och avocadon blir ju väldigt brun och ful efter en liten stund...
En annan grej som vi haft på en buffé är texmexcouscous. Superenkelt och gott! Stek köttfärs med tacokrydda, tillaga couscousen enligt anvisning på paketet (går supersnabbt), hacka sedan ner tex paprika och tomater och om man vill kan man även ha majs. Blanda alltihop och servera med tacosås och creme fraiche.