30+ som fick första barnet 2006 *4*
Kaz: Jaaaaa! Det måste vi fixa!
Kaz: Jaaaaa! Det måste vi fixa!
Assar: Den brukar de leka på förskolan, men kanske är det svårt att sitta stilla ute på ängen precis som du säger. Skriver den på listan inför Ns kommande novemberkalas om några år.
Åååååh, vad underbart det låter Vi 4! Såklart allt gick toppen! Riktigt bra vänner har bara den som själv är det!
Olimpia: H somnar senare och senare nu, men å andra sidan så somnar hon ju senare också... Funderar på om vi sk fortsätta med den senare dygnsrytmen eller jobba oss tillbaka... Får diskutera med maken ikväll.
Idag har vi sovautanblöjapremiär. Ska sätta H på toa om en stund innan jag lägger mig, andra tips?
H stukade till foten på studsmattan idag, var jätteledsen så vi kylde och lindade den. Den har inte svullnat men H som i vanliga fall tål m y c k e t smärta ville inte gå på den, men linkade omkring ändå. Om det inte är klart bättre imorgon får vi väl åka in och kolla den. Det är så svårt när hon är så tålig, man vet liksom inte...
Förresten så blev kalaset superlyckat! Alla barnen åkte traktorkärra ner till en hage där vi grillade spett och lekte lite. Det fanns fotbollar och fotbollsmål, mindre bollar att kasta i ett stort vattenkar och säckar till säckhoppning. Vi gjorde det lite halvorganiserat, inga lag eller tävlingar men peppade alla barn till att prova allt en stund. När de ätit så åkte vi tillbaka igen, där hoppade de studsmatta, lekte i lekstugan, kollade in Hs rum mm. Det var flera barn som inte ville ha glass för de ville hellre leka , antar att det var ett bra betyg
. Ska bli kul att höra vad de kommenterar när vi kommer till förskolan imorgon!
Kissade nyss, hon vaknade knappt när jag bar henne till toaletten. Blöjan är alltid blöt på morgonen, men jag tror mest hon är lat och ligger kvar i sängen och kissar istället för att gå upp. Vi får väl se om jag har rätt imorgon bitti
Hittills torr säng. Funderar på att väcka och ta till toa, men hon behöver ju sova... Å andra sidan behöver hon ju lyckas också... Funderar vidare...
H vaknade vid 07 och ropade på mig. Då sa hon att hon redan varit och kissat, men sen sa hon att hon skojade . Iaf var sängen torr!!!!! Jag som laddat upp med extra lakan och plastad frotté...
Assar: Hon har varit blöjfri i ett år ungefär på dagarna. Vi har nog varit lite sega, men jag har tänkt att hon sovit så bra och hon är ju så aktiv på dagarna så hon behöver sova. Dessutom så kom ju N mitt i allt och då kändes det som den förändringen räckte just då. Jaja, peppar peppar så kanske det funkar smidigt nu iaf...
Grattis till Simon, hoppas ni haft en lyckad födelsedag!
Pyttis: Har tyvärr inga tips. Det har hänt någongång här, men bara när H varit extremt trött.