• Nanna08

*Äckelvarning* Geleklump på pappret?

Fick en geleklump på pappret när jag var toaletten. Den var typ lika stor som ett körsbär, transparent färg och helt geleaktig.

Vad kan det ha varit?

Tacksam för snabbt svar.

• Svar på tråden *Äckelvarning* Geleklump på pappret?
  • Nanna08
    FrökenR skrev 2010-01-15 21:48:11 följande:
    Är du gravid kan det vara en del av slemproppen.
    Har tagit tester, men visar negativt. Så är nog inte gravid. Vad kan det då vara?
  • Nanna08
    randigarutan skrev 2010-01-15 21:51:22 följande:
    Så blev det för mig någon dag innan jag fick konstaterat MA.... VUL:et visade att fostret dött några veckor tidigare.. Det var en jätte konstigt slembit som kom ut den gången och såg ut som inget annat! HOPPAS INTE det är så för dig ifall du är gravid!! Har du blödit nåt mer eller bara kommit ut slemmet?
    Nä jag har inte blödit i samband med geleklumpen.
    Men jag fick en blödning/mens den 1/1 och hade som mensvärk så antar att det var mens. Därför undrar jag vad denna geleklumpen är för något?
  • Nanna08
    Gummsan skrev 2010-01-15 21:58:10 följande:
    har du sexat kan de va gamal sperma. Har alltid så dagen efter eller helst 2dagar efter vi sexat
    Har aldrig haft sån klump innan, men det kan ju hända at det är det.
    Det var verkligen tjockt och geleigt.
  • Nanna08

Då får vi hoppas på att det är ÄL! Men tyckte det var konstigt att det kom som en klump.

• Nanna08

Alltså jag har inga direkta äl-flytningar, bara fuktig om man säger så.
    Ursäkta om det låter äckligt.

Är det äl på G eller har jag det nu tro?

• Nanna08
    Liljan75 skrev 2010-01-15 22:20:24 följande:
    Ett sätt man kan kolla om man har ägglossning är just om det är klibbigt geleaktigt. Kan bli så där
    Okej Jag får testa med äl-stickan imorrn och se om den ger utslag. Hoppas!
  • Nanna08

Tog ett test idag med morgonurin och det visade exakt samma som äl-stickorna gjort i 12 dagar nu Får ta ett test senare idag.

Men kan jag ha missat stegringen över en natt? Tycker det verkar lite snabbt isf.

• Nanna08
    Nanna08 skrev 2010-01-16 12:10:23 följande:
    Tog ett test idag med morgonurin och det visade exakt samma som äl-stickorna gjort i 12 dagar nu Får ta ett test senare idag. Men kan jag ha missat stegringen över en natt? Tycker det verkar lite snabbt isf.
    Någon?
  • Nanna08
    CHRISTINA 81 skrev 2010-01-16 22:12:59 följande:
    Själv hade jag en liknande geleklump men den kom 10 dagar efter första mensdagen. Kan det verkligen vara ägglossning? Min menscykel är typ 29 dagar lång i snitt. Kan det vara ägglossning så tidigt? På 20:e dagen blev det mjölkigt och 23:e mjölkig och lite trådig. Var det snarare DÅ som det var ägglosnning? Det känns ju snarare lite "sent" kanske? Tycker det är skitsnurrigt det här med ägglossning. Blir inte klok på det!
    Min klump kom 14 dagar efter första mensdagen. Antar att det är äl på G, läste nånstans att den kommer ca 2-3 dagar efter den där geléklumpen kommit.

För din del kan det ju vara äl, fast jag är inte säker. Det brukar ju komma trådiga flytningar, men jag själv har bara fått mjölkiga flytningar än så länge.

Men jag tycker som dig att det verkligen är snurrigt, blir inte klok av allt detta
  • Nanna08
    Liljan75 skrev 2010-01-16 18:38:34 följande:
    Har ingen aning hur såna stickor fungerar men skulle passa på att försöka bli gravid i alla fall just nu om det är det som är målet
    Ja vi kör på, vi planerar bebis
  • Nanna08
    Babydoll79 skrev 2010-01-16 23:10:28 följande:
    har ÄL-test från testlagret och där står det att man ska testet mellan 10.00-20.00 för bästa resultat, vad står det på dina test? (och att man skulle ta samma tid varje gång.)
    Står ingenting på mina test.. men jag tog testet kl 11 då jag vaknade. Men ska prova att ta ett test lite senare idag istället för morgonurin.
  • Nanna08
    babyfever skrev 2010-01-17 16:01:09 följande:
    Kanske en liten bit slemhinna från livmodern, eller en segare flytning. Var i cykeln befinner du dig?
    Jag är på dag 16 idag efter senaste mens. Fick klumpen på dag 14.
    Alltså den var verkligen som en geléboll.

Senast var cykeln på 30 dagar. Nu har jag mer mjölkiga/vattniga flytningar.
  • Nanna08

Så här ser testet ut idag kl 17:

Äl-test 17/1 kl 17

Liknar de andra testerna tycker jag, kolla mitt galleri.

• Nanna08

Väntan på en liten: Ja visst ser den positiv ut. Här är två bilder till..

Äl-test 17/1 kl 17

Äl-test 17/1 kl 17

• Nanna08
    Väntan på en liten skrev 2010-01-17 17:36:46 följande:
    Nanna08: Jag tycker det ser solklart positiva ut båda två. Jag skulle sexa loss nu om jag vore sugen på en liten
    Ja det blir nog lite mys i sänghalmen ikväll
  • Nanna08

Idag ser testet ut så här, lite starkare än igår ser det ut som

ÄL-test 18/1 kl 15

Hoppas på fullt utslag snart

• Nanna08

Jag fick min äl igår... och det var inte sega trådiga flytningar. Istället var det vattninga genomskinliga flytningar, blir så blött i trosan, känns som man läckt om man säger så.

Jättekonstigt...

Fick ju den geléklumpen den 15/1 sen 6 dagar efter fick jag starkt utslag på äl-stickan och en massa rinniga flytningar.

Trodde de skulle vara trådiga... {#lang_emotions_undecided}

Svar på tråden *Äckelvarning* Geleklump på pappret?