USA tråden!
Jag läste också The lovely bones och njää, den var inte sådär jättebra. Filmen ses nog på netflix när den kommer ut.
Jag läste också The lovely bones och njää, den var inte sådär jättebra. Filmen ses nog på netflix när den kommer ut.
Jag har blivit så konstig, jag tycker knappt att det är roligt att gå på bio längre. Speciellt inte när det är en "nyhet". Jag verkligen HATAR när hela biosalongen är fullpackad. Männsikor som pratar,prasslar med godispapper,smaskar på popcorn, slörpar i sig cola, leker med sina mobiltelefoner eller min favorit, tar med sig småbebisar på bio.
Vi såg Avatar på öppningsdagen och det var ändå helt okay. När vi gick på premiären av Harry Potter förra våren så satt det en pojke (tonåring) som var autistisk och han satt och tjoade och hoppade HELA filmen. Han sprang på toaletten minst 10 gånger.Sedan så verkade hans favoritord vara "BAD GIRL"...och det satt han och skrek ut lite då och då.
Vi gick på Sherlock Holmes förra helgen och det var bara 10 personer i salongen. DET var skönt!
Shit vad underbart det är att ha en 12åring i huset
Saarg- nu har ju du tjejer som närmar sig tonåren, så det kanske är annorlunda med de två könen, men fy fasikens säger både jag och maken åt detta elände som råder just nu.
Collin är så fruktansvärt tjurig precis hela tiden. Ingenting vi gör duger, om vi ber honom göra någonting (ta ner hans tvätt for example) så suckar han och stormar iväg som värsta ångloket.
Om vi bestämmer oss för att göra ngt roligt tillsammans (bowling, Bio, skridskor etc) så tjatar han hela tiden om när vi ska åka hem. Just nu är det hans kompisar, TVspel och hans jäkla mobil som är hela hans värld.
Nu har vi börjat med att förbjuda barnen att ha mobilerna med om vi åker ut på middag. Annars så sitter dom där och textar varandra heeela tiden.
Dessa pre-teen hormones är pest och pina. NÄR tar det slut?!!
Jag är också glad över att Glee vann!! Det är absolut en av de bästa Tv-serierna som visas på TV just nu. Så lättsam, glad och rolig serie
Plus att musiken ofta är bättre än originalen. We love,love,love Glee!!
Det var riktigt roligt när Ricky Gervais skojade med Paul Mccartney.
"We were on the same plane to get here. I was in first and he was behind me in coach. He’s saving money. He spent a lot last year”
Idag är kiddosen ledig från skolan pga MKL day. Dom känner att julklappspengarna bränner hål i deras fickor, så idag blir det en tur till Target. Kalissa är den som är duktig med hennes pengar. Hon räknar och planerar vad hon ska köpa.
Collin däremot kan slösa som om hade hade miljoner på banken. Han köper oftast en massa "skitsaker" som är roligt i 5 minuter. Sedan blir han förbannad när han inte har några pengar. Han har tjatat om en "professional skateboard", men då han redan har 4 stycken skateboards i garaget, tycker vi att han inte behöver någon. Vi har sagt till honom att om det nu är så himla viktigt med den där skateboarden, så får han spara och köpa den med egna pengar. (han har en tendens att tro att pengar växer på träd)
Vi har förklarat gång,på gång hur han ska göra för att ha råd med det han egentligen vill ha, men det går inte in. Såååå, vi tänker som så att han får göra vad han vill med sina pengar och förhoppningsvis lära sig av sina misstag. Vi får hoppas och tro att han lär sig innan det är dags att bli vuxen.
Vad är MKL?!!
never mind me....jag delade huvudkudden med en katt och har nackspärr. I need some drugs! (Inte för att nackspärr har ngt med att stava som en kråka)