• Rhino

USA tråden!

Hej i tråden!

Vi har haft en liten mini-semester i Big Bear ("snö-ort" utanför LA), eller Snöbjörnen, som Alexis kallar det.
    Första dagen/kvällen lallade vi runt i byn och turistshoppade lite. Sedan spenderade vi kvällen på hotellet med massa godis.
    Någon gång runt morgontimmarna vaknar jag av att Luke är jättevarm. Och jag hade stått och tittat på termometern och Alvedonen innan vi åkte hemifrån. "Vi drar alltid med för mycket... och termometern har vi nästan aldrig behövt... vi lämnar den hemma den här gången!"
    Hmm!! Så han var hängig och inte sig själv. Egentligen började de kvällen innan med en väldigt lös #2 som inte luktade hallon. Det gör det väl aldrig i och för sig , men det luktade sjukt (ni förstår säkert vad jag menar... behöver nog inte ösa fler adjektiv över det hela ).
    Det slutade i alla fall med att Luke spydde på morgonen. Så, efter vi checkat ut åkte vi till Wal-Mart och köpt en plastburk och 4-gallon-påsar.
    Vi hade lovat att vi skulle åka innertube och Alexis speciellt var verkligen jätte-hyped över det. Luke fick bestämma och han sa att hn mådde ok och att vi kunde testa pulkabacken. Halvvägs dit fyllde han plastburken. {#lang_emotions_throwup}

Så, det blev jag och Alexis som åkte (Luke spydde inte mer efter det, men valde att vila i bilen istället).
    Alexis var så jäkla modig! Ingen backe var för stor! Stenfuff var hon!!

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino

julmusten:
    Det verkar varit en väldigt snabb bug. Han spydde i bilen någon gång strax innan lunch och ingenting sedan dess. Han är helt klart sitt vanliga jag nu. Jag gissar på något han ätit (eller på något annat vänster fått i sig, som vi andra in kom i kontakt med), för han och Alexis delar på det mesta, inklusive vattenflaska igår. Och ingen annan mår dåligt. Visst, Alexis hade ju ont i halsen när Luke fick en halstablett (efter han spytt), men... {#lang_emotions_innocent}

Jag ser inte heller fram emot de där "tjuriga" åren. Jag minns mig själv som sådan *skäms*. Särskilt en semester (i Österrike tror jag det var). Iiiiingenting var bra i fröken Heddas bok.
    Jag var inte ungen som skrek, slängde i dörrar och hade mig, men jag kunde tjura! {#lang_emotions_demon}
    Jag får väl försöka komma ihåg att det är en "fas" den dagen vi har två tjurpuppar i huset. Försöka inte ta det personligt, om det går... {#lang_emotions_undecided}

Well, you know, my ancestry isn't all hamster. I'm one-sixteenth wolf with, you know, a little wolverine in there somewhere...
  • Rhino

Bea:
    Jg kan inte ens föreställa mig hur fullt upp du måste ha! Du hr alltså TRE blöjbarn! Bara det...

A 180...
    Var kan man köpa planscher nu för tiden? Eller kan man det?
    Jg har sett lite på t.ex. Wal-Mart, men de är så sketans stora allihopa. Jag är nog ute efter A3-storleken ungefär (eller mindre). Det kanske är en utrotningshotad konst, men det kan vara kul för barnen tänkte jag att få känna att de väljer till sina rum (och att det inte kostar skjortan ).

• Rhino

Ahöst:
    Tyvärr var Luke uppe inatt och yrande omkring (med feber). Helt loopy var han och det verkade nästan som om han gick i sömnen. "Jag vill ha den" sa han och pekade på pappas getskägg. "Var är gubben?" ville han också veta. Och det verkade som om han faktiskt såg något, för jag frågade "vem och var" och Luke svarade att han suttit bredvid honom, osv. Skitmysko.
    Men han har i alla fall inte spytt något mer...

Trist med januari-funk. Du får måla om eller något hemma... Något nytt och refreshing!

Sweden:
    Ja, nu verkar det inte som om det handlar om "otur" längre. Jag tycker ni ska ta ett till läkaren och be honom kolla upp det. Någon parasit? Jag har ingen aning om vad det kan tänkas vara, men inte sjutton kan en familj vara magsjuk så mycket som ni endast för att de "åker på allt som går".

• Rhino

hewa:
    Ungefär som att klaga på hur dyrt dagis är...

Idag var vi bjudna på tre kalas. Valet var ganska enkelt... klart vi skulle gå på bästa kompisens kalas. Vi var besvikna att Luke blev sjuk och det var bästa kompisen också. Mamman sa att om Luke kände sig ok när det var dags för kalaset var vi mer än välkomna. Men jag känner inte att jag kan ha det på mitt samvete OM Luke smittar alla med magsjuka. Det verkar ju inte vara särskilt smittsamt, eftersom ingen annan i familjen blev sjuk, men ändå. Bästa kompisens mamma pushade dock för att vi kom...

• Rhino

Vi har själv varit flitiga användare av swim diapers, men varken L eller A bajsade någonsin medan de var i vattnet.
    Den första sommaren här badade vi i Grandmas pool varje dag och en gång var det en mamma där med två blöjbarn. De satt i bubbelpoolen med oss. När de klev upp tog hon av den äldstas blöja och hela hans rumpa var täckt med bajs (exakt i formen av simblöjan... han hade väl haft den på sig ett tag så bajsets lösts upp och spritt ut sig). Då tänkte jag i mitt stilla sinna att något av det där måste ju läckt ut i bubbelpoolen... Blöjan är ju inte direkt tejpad på rumpan och lufttät.

Så, jag har lite förståelse för negativa reaktioner. Men samtidigt, vad mer kan man som förälder göra?

• Rhino

Då har vi bytt plats charly, för Luke är nu friskare än frisk och har ätit igen sig för de senaste dagarna.
    En läkare (i Sverige) sa en gång att man kan "nypa" barnen på ovansidan av handen. Om huden inte fastnar, utan går tillbaka till utgångsläge, då är de inte uttorkade. Detta är givetvis bara en guideline för oss oroliga föräldrar... men nyp honom för att kolla!

• Rhino

Jag skulle vilja ta ett varmt och skönt bad. Men jag drar mig verkligen för att gå upp och lägga mig i badet, för jag VET att jag kommer få sällskap av mina hjärtegryn. Men just nu känner jag inte för att leka med bilar, nyckelpigor, Spongebob och allt vad det är vi har i badkaret. Lite svårt att smygfylla ett badkar... Jag får sitta här och drömma mig bort till den dagen då man får vara ifred i badrummet. Kanske t.o.m. lite musik (att sjunga med till... typ Glee ), tända doftljus och massor med bubblor.
    *poof* näe, just det... här var jag ju... fullt påklädd...

• Rhino

Jag har haft för mycket tid "on my hands" uppenbarligen och suttit och beställt nya överkast till barnens sängar. Det här köpte jag till Alexis:

Och nu har jag suttit och kollat lite på wallies till väggarna och föll helt för de här (går inte att spara bilderna, så jag kan inte klistra in):
    www.flair4all.com/poppy-pow-vibrance.html

SÅ himla härliga... så nu ångrar jag lite att jag inte hittade dem först, får då hade det inte blivit ett pastellfärgat överkast. Och poppy-blommor ligger ju lite varmt om hjärtat.

Så... jag funderar lite på de här istället. Vad tycker ni?

• Rhino

HS:
    Tack! Jag tycker verkligen Alexis överkast är superfint. Om hon fick bestämma skulle det vara rosa-rosa-rosa med prinsessor på, så det här blir någonstans i mitten. Det är rosa, men lite mer neutralt (och förhoppninsvis med ett längre shelf life än PRINSESSOR har?).

Luke fick det här (med tanke på hans nya intresse):

Nena:
    Visst var de!! Jag sitter och funderar på om de kanske skulle funka i vårt sovrum... haha... Någonstans borde jag väl kunna klistra upp dem!

Svar på tråden USA tråden!