USA tråden!
Jag ger sonen enfamil... Ganska dyrt men rekommenderat av läkaren så värt det så klart! Finns i newborn, infant och toddler tror jag. Min son är 6 mån och har haft det sen födseln
Jag registrerade sonen på konsulatet i ny och var tvungen att åka dit med honom (bor i Nj).
Passet vet jag inte. Min son har amerikanskt pass så har inte behövt fixa svenskt... Vill passa på att fråga ni som har barn i usa som flyger till Sverige då och då... Någon som flygt och använt dem spädbarns sängarna man kan beställa? Kan babyn verkligen sova eller kommer detta bli en extremt jobbig resa?? :) min son är 9 mån och ska åka hem och hälsa på snart för första ggn... Tips tack, är lite nervös :)
Usch nu har jag bokat! Nervös, åker nästa vecka...
Hoppar in här och fr
Hoppar in här med en skattefråga :) man måste väl bara betala skatt i usa om man bor här och utskriven ut Sverige? Föstår verkligen inget av detta... Man måste väl inte skatta i Sverige också?
Har ingen inkomst i Sverige förutom CSN som jag hade i några år men tror inte man skattar det nånstans?
Någon som vet hur det funkar med CSN? Det är väl inte skattat i varken Sverige eller usa? Måste man rapportera det till IRS?
Ska passa på att fråga om FBAR också... Den måste man väl bara fylla i om man haft mer än $10,000 nån gång under året annars inte? Bara haft CSN så vet inte om det räknas... Pust, blir ett till samtal till IRS imorgon :)
Tack för infon!