USA tråden!
Hej hej! Jag bor i Boston med min amerikanske man! =) Vi väntar nu vårt första barn! =) En snabb fråga, pratar ni svenska med era barn och pratar de svenska tillbaka?
Hej hej! Jag bor i Boston med min amerikanske man! =) Vi väntar nu vårt första barn! =) En snabb fråga, pratar ni svenska med era barn och pratar de svenska tillbaka?
Tack alla! Vilken gullig tråd (gillar att bli välkomnad! =))! Jag har läst alla (?) presentationstrådar som länkats till här men ser inte någon annan som är bosatt i Boston. Är det någon annan här som bor där (får bli "där" för tillfället eftersom jag är i Sverige och hälsar på i några veckor). =)
Jag hoppas och tror att jag ska kunna vara ganska konsekvent i min svenska. Jag pratar svenska med min hund (som jag tog med mig från Sverige) och har en del svenska (och norska) kompisar i Boston som jag ju pratar svenska med, så jag är rätt van vid att byta språk mellan meningar. ;o) Sen hoppas jag oxå att de svenska vännerna kan vara till hjälp vad gäller det svenska språket till barnet. =)
Vart vänder man sig när man vill hitta andra gravida i ens område, någon som vet?
Tack for tipsen Charley1 och Desertchick! =)
Nagon som har tips pa bra barnvagnar har i USA? Jag ar inte sa insatt, kan egentligen bara emmaljunga och brio och de finns ju inte har. Kanner mig ganska virrig i barnvagns-djungeln... =P
och forresten, det ska bara vara vagn till ett barn. =)
Vantar forsta barnet sa kanske det later som en korkad fraga... men forestaller mig en nyfodd bebis i en bilbarnstol som ganska obekvamt... Sjalvfallet anvands dessa stolar nar man maste, men ar det bra att anvanda vid fler tillfallen an i bilen den allra forsta tiden?