taklampa
vad har ni för taklampor i erat vardagsrum??
har äntligen fått sambo att gå med på att i nästa lägenhet ska takfläkten bort.
vad har ni för taklampor i erat vardagsrum??
har äntligen fått sambo att gå med på att i nästa lägenhet ska takfläkten bort.
har ingen bild men den ser ut som en ljuskrona i smide... fast det är glödlampor istället...
Mitt råd är att skippa taklampan och bara satsa på bra punktbelysning. Jag har fått en jättefin takkrona i arv - som ALDRIG är tänd. Jag installerade dimmer för att få "mysigare" ljus men jag gillar det ändå inte. Nej, jag tänder bara lampan i fönstret, en ljusslinga och min golvlampa... och så massa levande ljus vintertid förstås!
Nika75: så har jag också tänkt men så tror jag att det kommer bli så tomt i taket??!! eller??
fler tips på lampor
Jag har Simon Karkows Norm 69 som vardagsrumslampa, den blir jag aldrig trött på.
Även om man inte gillar att ha taklampan tänd finns det otroligt många som är snygga som man vill ha bara därför. Det blir liksom en möbel i sig och ibland behöver man den belysning lampan ger. Tex när man städar eller viker tvätt osv.
Jag ska köpa ny lampa men har inte bestämt mig. Ant. en stor rund glaslampa i vitt glas alternativt den stora runda som ser ut som ett spindelnät. Mio har en liknande.