Inlägg från: EnsammaMamma |Visa alla inlägg
  • EnsammaMamma

    Gluten intollerant = svårt att få barn?

    Tänkte höra med er som är gluten intolleranta och försöker skaffa barn, jag fick nyss veta att jag är det och har nu börjat på en ny kost. Fick veta att det kan vara svårt att bli gravid om man är det men att det ska gå lättare när man börja äta rätt. Jag kan heller inte äta mjölkprodukter eller sojaprodukter så mitt liv har riktigt vänts upp och ner men bara till det bättre, jag mår nämligen SUPER även om det bara gått två veckor sedan jag började min nya kost. Alla erfarenheter inom detta välkomnas här......

  • Svar på tråden Gluten intollerant = svårt att få barn?
  • EnsammaMamma

    Åh så passande jag fick veta i mellandagarna och äter from 1 jan helt glutenfritt, visst vänds världen upp och ner! Jag saknar väldigt mycket, idag har en ostmacka varit värst, annars är det pizza och sånt. Hur går det för dig, har du funnit dig till rätta i din nya kost? Jag har hört någonstans att man kan ha svårt att bli gravid om man är glutenintollerant men nu verkar som om de orden är bortblåsta. Jag äter för övrigt även mjölkfri kost och har PCO vilket försvårar en del extra.

  • EnsammaMamma

    Lotlas: jag har också PCOS vilket jag vet försvårar det hela men att jag inte kunde äta gluten visste jag inte, jag mådde bara väldigt dåligt och fick veta i mellandagarna 2009 att jag inte tålde det.

    About golden years: saken är den att vi nyss fått veta att vi inte tål gluten och då kan det ta upp till ett år innan kroppen mår bra igen, därav kopplingen med svårt att bli gravid.

  • EnsammaMamma

    Jag har haft B12 brist och fick då behepan och folacin, åt för övrigt dem vid min förra graviditet. Jag vet hur min kropp reagerar när jag har vitaminbrist och har känner inte av något av det idag men tack för omtanken

  • EnsammaMamma

    Jo jag misstänker att det är så.... hade försökt bli gravid i 2,7 år när jag skrev den här tråden, 20 april plussade jag och nu har jag 7 veckor kvar till beräknad dag
    Jag vet att det är jobbigt totalt vända upp pch ned på kosten och i början känns allt som en djungel men man lär sig, viktigast är nog att inte gå runt och tänka på allt man inte får äta utan leta sig fran till saker som man tål som kan lindra de värsta suget efter salt, sött eller flottigt. Jag har många bra tips på produkter om du vill veta.....

Svar på tråden Gluten intollerant = svårt att få barn?