• Anonym (irriterad)

Har någon varit med om nåt liknaden? Vad händer för er? Snabba svar önskas

Det är inte precis ett relationsproblem men de är ett problem och skulle behöva rätt så snabbt svar. Till problemet.

I torsdags va jag och min man och handlade på willys och jag betalade med kort, första försöket gick inte så bra så de va bara sätta in kortet igen och köpet gick igenom inte mer med de kan ju hända liksom.

Igår fredag va jag och min man och handla igen de vi hade glömt handla i torsdags, men i alla fall jag la upp varerna på bandet och sa till min man jag kan betala så kan du gå ut och packa ner varerna. Inte mer med de, skulle betala med kortet igår oxå, samma visa igen hon i kassan sa tror du drog ut kortet för fort provade igen funkade inte hon frågar mig om jag är säker på om jag har pengar på kortet. Och jag va 100 på att jag hade pengar på kortet. De sluta i alla fall med att maken fick betala igår.

På vägen hem sitter jag och maken och pratar om de och så och så där, så säger jag konstigt borde ju ha pengar då jag hade lite över 1000 spänn kvar och och handlade bara lite över 500 i torsdags inte mer med de. Imorse ringde jag banken och kolla mitt saldo och jag blir chokad och förstår ingenting har bara 29 kr kvar nåt stämmer inte märker jag på en gång. 

I onsdags gjorde jag ett kontoutdrag och mit saldo va då 1.075,35

Men jag gick ner till stan nu på morgonen och gjorde ett kontoutdrag och vad får jag se summan jag handla för på willys står två gånger. Tänkte först att de kanske va fel men så räkna jag ihop alla summor. De jag hade kvar på kontot och de som drogs när jag betala räkna alltså 29,97+522,69+522,69=1.075,35
    willys tog alltså betalt två gånger i torsdags.

Någon som varit med om något liknande??
    Kan jag få tillbaka pengarna då jag har kontoutdrag och kvittot från torsdag kvar??
    Men på kontoutdraget står de 522,69 och på kvittot står de att jag betalat 522,50 så de står ju två olika summor kommer jag få se dom där pengarna igen?? Om ni vet eller varit med om de själva så berätta gärna hur de gick för er..

• Svar på tråden Har någon varit med om nåt liknaden? Vad händer för er? Snabba svar önskas
  • Weezy
    Anonym (irriterad) skrev 2010-01-16 13:06:13 följande:
    Det är inte precis ett relationsproblem men de är ett problem och skulle behöva rätt så snabbt svar. Till problemet. I torsdags va jag och min man och handlade på willys och jag betalade med kort, första försöket gick inte så bra så de va bara sätta in kortet igen och köpet gick igenom inte mer med de kan ju hända liksom. Igår fredag va jag och min man och handla igen de vi hade glömt handla i torsdags, men i alla fall jag la upp varerna på bandet och sa till min man jag kan betala så kan du gå ut och packa ner varerna. Inte mer med de, skulle betala med kortet igår oxå, samma visa igen hon i kassan sa tror du drog ut kortet för fort provade igen funkade inte hon frågar mig om jag är säker på om jag har pengar på kortet. Och jag va 100 på att jag hade pengar på kortet. De sluta i alla fall med att maken fick betala igår.På vägen hem sitter jag och maken och pratar om de och så och så där, så säger jag konstigt borde ju ha pengar då jag hade lite över 1000 spänn kvar och och handlade bara lite över 500 i torsdags inte mer med de. Imorse ringde jag banken och kolla mitt saldo och jag blir chokad och förstår ingenting har bara 29 kr kvar nåt stämmer inte märker jag på en gång. I onsdags gjorde jag ett kontoutdrag och mit saldo va då 1.075,35Men jag gick ner till stan nu på morgonen och gjorde ett kontoutdrag och vad får jag se summan jag handla för på willys står två gånger. Tänkte först att de kanske va fel men så räkna jag ihop alla summor. De jag hade kvar på kontot och de som drogs när jag betala räkna alltså 29,97+522,69+522,69=1.075,35willys tog alltså betalt två gånger i torsdags. Någon som varit med om något liknande?? Kan jag få tillbaka pengarna då jag har kontoutdrag och kvittot från torsdag kvar?? Men på kontoutdraget står de 522,69 och på kvittot står de att jag betalat 522,50 så de står ju två olika summor kommer jag få se dom där pengarna igen?? Om ni vet eller varit med om de själva så berätta gärna hur de gick för er..
    Vad det gäller de två olika summorna så avrundar butikskassörskan till närmaste 50 öring .. men inte när man betalar med kort..
    Ring till WIllys och prata med dem förklara samt begär ett kontoutdrag från banken och åk dit och prata med butikschefen om det.. de kommer att betala tillbaka eftersom de kommer se "tiden" då summorna drogs samt att det finns inte en chans på millionen att du handlar för exact samma summa två ggr på mån minuts mellanrum och dess utom exact lika mycket varor eftersom man alltid handlar nått i lösvikt, frukt & grönt ex...
    Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • Porenn

Jag jobbar på Willys!

Det är inte Willys som tagit pengarna, förmodligen har summan blivit reserverad, endel banker gör så när transaktionen avbryts. Inget som Willys bestämt, eller kan förhindra. Har du Nordea? De är den bank som oftast reserverar pengar.

Har du tid att vänta, tar det 3-5 ninnan pangarna kommer tillbaka automatisk. Annars kan du gå tillbaka till butiken och berätta läget, så kan de ringa kortföretaget och be dem släppa på pengarna.

Det ordnar sig!

• Anonym (irriterad)

kan man bara inte åka ner och visa kvittot och kontoutdraget man gjort via en bankomat??

Visserligen står de inte willys på kontoutdraget de står nämligen Prel kort

Eller måste man ringa dom??

• Anonym (irriterad)

nä, jag har inte nordea jag har handelsbanken

• Porenn

Som sagt, det är inte bara Nordea som gör så, även om de är den bank som gör det mest.

Ingen bra idé att du ringer, du måste nämligen ha ditt kortnr för att de kunna ringa Babs och släppa på pengarna. Och man ska aldrig ge ut det på telefon! Så åk dit och säg som det är, de ha garanterat varit med om samma sak förrrut.

Gå till deras kundtjänst och säg som det är, de kommer förmodligen ringa på kassaansvarige som kommer och fixar det hela. Men du måste göra det innan kl 17 idag, babs stängder, då tror jag och då kan de inte göra ngt förrens imorgon.

• Anonym (irriterad)

Våran willys har ingen kunstjänst tyvärr.

Men vad måste jag ha med mig för att dom ska se att jag talar sanning??

Jag har alltså bara kvittot och kontoutdrag från en bankomat och på de står de ju inga tider eller så.

• Porenn

Du kommer inte behöva bevisa för dem att det hänt. Detdär händer flera ggr i veckan, så de vet vad det handlar om.

Om de inte har nån kundtjänst, förbutik, kiosk eller liknande (man bruka kunna köpa korv, lotter, tidningar osv där) så gå till närmsta kassa, förklara läget och be kassörskan ringa på kassaansvarige.

• Waldo

Jag var med om det för ett par år sedan.
    Jag skulle betala lite hämtmat och summan blev dragen två gånger vilket upptäcktes av personalen.
    Tjejen tvekade och sa att det såg konstigt ut, (jag är osäker på vad det är hon reagerade på)

Vi ringde då direkt till babs som fixade till problemet. Pengarna var reserverade några dagar men sedan fanns dom där utan några problem

• Anonym (irriterad)

Nu vet jag inte om de är dumt gjort men jag bestämde mig att vänta 3-5 dagar (arbetsdagar alltså) och får se om jag får tillbaka dom automatiskt. För jag dom inte innan fredag så åker jag dit och pratar med dom, dom vet ju inte när jag upptäcker de så får hoppas jag får tillbaka dom fast jag väntar mer än en vecka.

Annars har jag lärt mig nåt till nästa gång de händer..

men du som jobba på willys brukar pengarna gå tillbaka utan att man behöver säga till om de???

• Anonym

dubbeldragning från banken fixas inom några dagar normalt så du får tillbaka det som är dubbelt. iallafall när jag råkade ut för det!

• Porenn

Ja, de brukar komma tillbaka automatisk. Men som du säger, har du inte fått dem på fredag, är det läge att åka dit.

• Anonym (Bolaget)

Jobbar på Systembolaget och detta händer oss också titt som tätt.
    Jätteenkelt, har du kvittot kvar tar du kopia på det och en utskrift från ditt konto med transaktionerna.
    Ring kundtjänst och fråga hur du skall gå tillväga, förmodligen behöver du bara skicka in det så får du dina pengar tillbaka.
    Detta är ej butikernas fel utan nå vajsing hos banken.

Svar på tråden Har någon varit med om nåt liknaden? Vad händer för er? Snabba svar önskas