Inlägg från: Gissella Star |Visa alla inlägg
  • Gissella Star

Barnmodell?

Vad kul! Det är klart man vill visa upp sitt barn för världen om man kan! Kram och lycka till!

• Gissella Star

När man är så liten som att man klassas som en barnmodell så handlar det ju inte direkt om utseende utan mer om att man kan stå framför kameran...Näää inget fel alls att låta sitt barn bli barnmodell. Om han/hon inte gillar det så är det en helt annan sak men tro mig det finns barn som älskar det dem gör. Sen för att bli Modell, när man har en viss ålder så är det oftast dem ensamma tjejerna, som oftast tyckte att det var jobbigt att vara sååå långa eller annorlunda, för vacker det behöver man ju inte vara för att vara modell, snarare annorlunda, smal ja någon som oftast inte ens "man" skulle vända sig om för att titta men på det här har dem blivit accepterade. Sen finns det klart otroligt vackra personer som även är modeller men om ni tittar på Top modell, vem blir vald? Den vackraste? Den med finast kropp? Den med finaste näsa? Nej inte alls eller hur? Den som blir utvald måste ha mer ett ett ansikte, han/hon måste vara fotogenik samt kunna framföra något, men det är för äldre så det spelar ingen roll. Men som barnmodell tror jag att det kan ge mycket också, beror på föräldrana mest. Så nej, jag säger bara Go for it dem som vill och vet vad dem ger sig in på när det gäller ens barn, man känner ju sitt eget barn bäst.

Ha det gott!

• Gissella Star

Men snälla vilket tjat om utseende osv. När man är barnmodell så handlar det ju faktiskt inte så mycket om utseende utan det handlar om charm, tycka om att stå framför kameran samt att vara fotogenik och det behöver man ju inte vara vacker för, eller? Nej jag tycker verkligen inte att du på något sätt lär ditt barn något negativt genom att vara barnmodell, tvärtom så kan det ge mycket till ditt barn om du gör det på rätt sätt och så länge barnet ÄLSKAR det han/hon gör. Sen om att man tycker det är sååå hemskt att visa sina barn på en Ellos katalog , ja men man visar såna bilder även här på Fl, och här kommer säkert även många pedofiler och kikar. Hemskt? Ja visst skulle kunna skjuta ihjäll dem jävlarna men det var inte det jag ville komma fram till utan att som barnmodell och förälder till en barnmodell har egna krav, det betyder att alla jobb som erbjuds är upp till en själv att tacka Ja till.Ingen tvingar ju en att göra ett jobb man inte gillar. Vill du bara att ditt barn ska göra reklam för glass, ja då är det som gäller,punkt slut! Sen en annan sak, vaddå arbete? Visst barnen kanske får pengar för det, men oftast är dessa barnmodeller bara barnmodeller någon/några gånger per år och inte mer.
    Jag har tidigare skrivit i denna tråd och än en gång säger jag: Nej tycker inte att det är fel att låta sitt barn bli barnmodell. Är det något som är fel med denna värld, så är det inte bara tidningarnas, utseendefixering,och blablabla, vikt, blablabla Osv.utan vi föräldrar får ju också ta ett ansvar och inte skylla på allt annat.

Svar på tråden Barnmodell?