Inlägg från: Linelus |Visa alla inlägg
  • Linelus

Barnmodell?

Dåliga värderingar ang utseende får barn av idag iallafall utan att vara modeller. Det är bara att se sig om i samhället idag.

Jag anser att det endast är upp till oss föräldrar att ge våra barn en stark tro på sig själv, fördomsfrihet och bra värderingar. Och det tror jag att man kan göra oavsett om barnet är modell eller inte.

Jag var själv emot barnmodeller förr men har ändrat mig! Numera tror jag bara att det är den svenska avundsjukan som gör att vissa är för eller emot!

• Linelus

Jag skulle själv kanske inte sätta min son i agentur men jag anser att det är upp till var och en!

Jag tror inte att det nödvändigtgtvis måste betyda att man "exploaterar" barnet, det beror väl antagligen på vad det är för kampanj. Man har ju en egen fri vilja

Jag mår, precis som ni, fysiskt illa när jag ser 4-5 åringr från USA när de är fullt spacklade, sned-tofs, minikläder och en panikartad blick som vänder sig till mamman och man ser nästan att hon frågar är jag ok så här.

Men det är ju liite skillnad tycker jag!

Varför blir det automatiskt skönhet kontra intelligens? Kan man inte ha båda? Kan vi inte uppfostra våra barn från den fördomen?

Svar på tråden Barnmodell?