Barnmodell?
stöööön, är nästa steg att vara med i barn-beauty-contests som i "the united states of shallowness"?
stöööön, är nästa steg att vara med i barn-beauty-contests som i "the united states of shallowness"?
helt rätt, förlåt förlåt, blir bara lite "echofrerad"... eh uppjagad alltså
nä men nu måste jag in här igen...
barn2 du skriver: Men så är det nuförtiden...kanske tyvärr men utseendet ÄR en viktig del av framgången... "
BULLSHIT!
bara om man vill bli typ väderpresentatör på TV4 !!!
jamen linelus VADDÅ. avundsjuk på VAD. att jag inte var smart nog att sätta mina barn i arbete? att mina barn inte är fotogenic:a nog? att mitt barn inte står i bara trosorna i ELLOS katalog?????
Att projicera sina egna drömmar på barnen tycker jag är läskigare än lite avundsjuka. Att exponera sina barn innan de kan bestämma själva vad de vill göra eller inte tycker jag är oetiskt. Bilderna blir ju inte ogjorda sen bara för att barnet kanske inte tycker att det är kul att finnas i varannat hem i sverige...
och JA jag tycker att det är mycket negativt att fokusera så mycket på utseende både på små barn, större barn och vuxna! och det är inte för att jag själv tycker att jag är fulare, tjockare, sämre utan för att jag tycker att det leder åt h-vete med hela samhället!
jag brukar faktiskt tycka synd om de barnen som poserar i HM, Ellos eller vad det är... burr!
hear, hear JennyS
klok som en bok!
citat Linelus "Jag tror inte att det nödvändigtgtvis måste betyda att man "exploaterar" barnet, det beror väl antagligen på vad det är för kampanj. Man har ju en egen fri vilja"
men det är ju DIN vilja inte barnets??? eller???
visst kan man vara både smart och snygg (som jag ) men vem har ställt dessa attribut mot varandra här i tråden? min dotter är jättesmart och supersöt, men hon utvecklas ju inte av att höra oj vad söt du är... hon blir ju inte ännu sötare av det. men att få höra att man är bra, duktig och snäll mot andra tror jag att man utvecklas av. inte så att man ska hetsa barnen till att bli nya einstein, men jag tror att det är mer utvecklande att fokusera på det positiva än på det som misslyckas... (en liten utflykt från ämnet möjligen)
men, igen, är det mammas dröm om att få stå i fotoblixtar som ska projiceras på barnet... eller VARFÖR vill man att ens barn ska modella???
intressant med någon som har egen erfarenhet, davids fru...
håller verkligen med (om det inte framgått ) är det barnets önskning man uppfyller!
men snälla kala har vi inte ältat igenom det där redan, TS har ju fått sina svar och har säkert "left the building" för länge sen. det är bara några diskussionssugna kvar som debatterar, whats the harm???