• colin2010

alprazolam med ett plus

har ätit medecinen i ca 3 veckor för min ångest men självmedecinerar.
    fick nyss ett plus är nu orolig att det kan skada barnet.
    var ju ca 2 veckor sedan sen äl så det har ju inte gått så långt, men är väldigt orolig ändå? ska så klart sluta med om nu men behöver råd om det kan skada.
  • Svar på tråden alprazolam med ett plus
  • Uliise

Det här hittade jag på fass ( www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2)

Graviditet och amning

Användning av Alprazolam Alternova ska undvikas under graviditet. Alprazolam så väl som andra bensodiazepiner kan öka risken för medfödda missbildningar.

Om du blir gravid medan du använder läkemedlet bör du kontakta din läkare för att diskutera utsättning av läkemedlet. I vissa fall, av medicinska skäl, kan din läkare ordinera dig att fortsätta att ta tabletterna under graviditeten eller under förlossningen. Ditt nyfödda barn bör undersökas noggrant då dina tabletter kan ge barnet låg kroppstemperatur, slappa muskler och försvåra andningen för honom/henne.

Användning av Alprazolam Alternova rekommenderas ej under amning då läkemedlet passerar över i bröstmjölk.

• wity

Jag gick på sertralin innan jag blev gravid, och slutade med dessa tabletter samma dag som jag plussade.
    Skulle aldrig våga fortsätta med tabletterna då det står att det "KAN ÖKA RISKEN FÖR MISSBILDNINGAR".
    Jag plussade 14 dagar efter äl, och detta skulle tydligen inte vara någon fara för fostret enligt läkaren.

• colin2010
    ok.. ja jag har slutat med dom.. äter buspiron också med slutatde med dom också. så nu äter ja bara cipralex och ska inte vara nån fara.tack för svaren. 
  • mammaiapril

Ha för vana att läsa på FASS, där hittar du riktig information om alla läkemedel... ibland kan svaren här skrämma en mer än vad de hjäper. Om du precis plussat är det nog ingen fara! men bra att du slutat nu!

• colin2010
    ja fass är ju alltid bäst.. har räknat att ja går in i vecka 6 nu så de kan ju inte vara nån fara..
  • NinjaNina

Ingen som ätit Primolut Nor och visat sig vara gravid under tiden?

Svar på tråden alprazolam med ett plus