• StrawberryDaquiri

Tips på inflyttningspresent?

Behöver hjälp att komma på en inflyttningspresent till ett par i 25-30års åldern som just köpt hus och blivit sambos. Jag tycker om att pyssla så det får gärna vara något man kan göra eller piffa till själv, vill ge något fint speciellt som dom inte redan har! Tips tack :)

• Svar på tråden Tips på inflyttningspresent?
  • Netha85

Sy en välkomsttavla, eller en "Borta bra men hemma bäst"-tavla..

• StrawberryDaquiri
    Netha85 skrev 2010-01-16 22:23:17 följande:
    Sy en välkomsttavla, eller en "Borta bra men hemma bäst"-tavla..
    Åh vilken bra idé, kanske vore kul om man kunde komma på något lite mer "ungdomligt" att brodera :)
  • mi07va

Det bästa inflyttningspresent enligt mig är ett presentkort på Servera, Duka eller liknande så kan dem själva köpa vad dem behöver.

• cid

Jag tänkte också föreslå presentkort...dötrist, men ofta såå välkommet.
    När man flyttar behöver man ofta fylla på med MASSOR av blommor och växter. Så ett presentkort på blomsterlandet eller liknande är ju inte fel.
    Annars kan du ju köpa hem och göra lite fina arrangemang själv!

• StrawberryDaquiri
    cid skrev 2010-01-16 22:27:04 följande:
    Jag tänkte också föreslå presentkort...dötrist, men ofta såå välkommet.När man flyttar behöver man ofta fylla på med MASSOR av blommor och växter. Så ett presentkort på blomsterlandet eller liknande är ju inte fel.Annars kan du ju köpa hem och göra lite fina arrangemang själv!
    Sätta ihop en blomma själv vore roligt, presntkort tycker jag är så tråkigt! Sen vet jag att de har de mesta själva redan men d är klart att d alltid är roligt med nytt :) Man kan ju kombinera presntkort med någon annan roligpresent! :)
  • cid

Annat som är bra att ha är brandvarnare, brandsläckare och brandfilt och så. Sånt alla borde ha hemma men få köper själva. Men också väldigt "tråkigt" att ge bort...

• Mjufs
    StrawberryDaquiri skrev 2010-01-16 22:24:52 följande:
    Åh vilken bra idé, kanske vore kul om man kunde komma på något lite mer "ungdomligt" att brodera :)
    Såg en broderad tala i en tidning. På den stod det med fina korsstygnsbokstäver ; "HELVETES JÄVLA SKIT". Ashäftig!
  • StrawberryDaquiri
    cid skrev 2010-01-16 22:33:07 följande:
    Annat som är bra att ha är brandvarnare, brandsläckare och brandfilt och så. Sånt alla borde ha hemma men få köper själva. Men också väldigt "tråkigt" att ge bort...
    Ett jätte bra tips, gillar att ge såna "oväntade" saker som man kanske inte är van att få. Man kan ju slå in det på något fint sätt och göra de lite "roligt"! Tack för tipsen :)
  • StrawberryDaquiri
    Mjufs skrev 2010-01-16 22:33:25 följande:
    Såg en broderad tala i en tidning. På den stod det med fina korsstygnsbokstäver ; "HELVETES JÄVLA SKIT". Ashäftig!
    Ja dom har jag med sett, fast på den jag såg stod det nått i stil med "En stor kuk är en tröst i ett fattigt hem". Haha, inget jag skulle vilja ge bort :)
  • Mymlan80
    cid skrev 2010-01-16 22:33:07 följande:
    Asch, precis det som jag tänkte föreslå...
    Välkommen Liten 091203
  • StrawberryDaquiri
    Mymlan80 skrev 2010-01-16 22:43:24 följande:
    Asch, precis det som jag tänkte föreslå...
    Vart köper man förresten en brandsläckare?
  • Mymlan80

Lite överallt, ICA Maxi, Biltema, Bauhaus bla.

Välkommen Liten 091203
  • cid

Vår kvantum-butik hade förra veckan tror jag det var paketerbjudande med alla tre delarna... Fanns i rött, vitt och svart..

• MissLillan

En eldkorg!! Det är jätte mysigt iaf nu i vinter!

Svar på tråden Tips på inflyttningspresent?