• hoppfull trots allt

vidgat njurbäcken?

Hejsan!
    Var på rul igår och fick veta att bebben har vidgat njurbäcken, i övrigt var allt bra. Ska tillbaka på ul i v 34 för att se om det då växt bort. Är inte direkt orolig för det hela men nyfiken på vad ni andra har fått för info som har fått samma besked..
    Även av er som fött bebben redan.. Hade det växt bort eller behövdes det medicin/operation efter födseln på den lille?
    Vilket kön väntar/fick ni?
    Enligt bm är detta "fel" vanligast på pojkar men våran luring knep ihop benen med en hand emellan hela tiden så det gick inte spana på könet överhuvudtaget.. 
    Tack på förhand!

• Svar på tråden vidgat njurbäcken?
  • First baby
    Lallalo skrev 2010-04-15 18:56:05 följande:
    Har fått diagnos kraftig hydronefros och det har snarare ökat än minskat på vår bebis=( inte bara bäckenet utan även urinledaren och urinblåsan som är kraftigt vidgat. Vi  går på kontroller varannan vecka för att hålla koll, kan inte göra så mycket mer. Men jag har läst en del och på de flesta verkar det växa bort. Vi fick reda på det på rul och är nu i vecka 25. Bara att vänta och hoppas för oss. Hoppas det går bra för er.
    detsamma, berättar gärna hur d går. Har ni tatt reda på könet? Inte vi.
    ♥♥♥♥♥♥BF 26 maj 2010♥♥♥♥♥
  • Lallalo

Nja typ. Jag bär på tvillingar och den friska bebisen är en pojke, men sen har man inte kunna sett på sjuklingen då han ligger knepigt men de sa samma här, att det troligtvis är en pojke också.

• hoppfull trots allt

hur har det gått för er som varit iväg på ytterligare koll?
    Själv har jag ul till fredag, får då se hur det ser ut för oss..

• First baby

hur går det för dig TS? Fött barnet antar jag? Jag har ff bebben i magen, sista Uljudet hade bebben vätska vä njurbäcken 13 mm.
    Ska ej göra fler tills bebben är född, rädd för framtida undersökningar (kad+kontrast osv {#lang_emotions_cry}, mannen lovat att gå till dr, jag har 2 week nerves)

• Niillis

Har också en baby i magen där de hittat vigat njurbäcken 12 mm på vänstra.. idag fick jag tid till extra ultraljud det gör mig helt nojig min bebis skulle ju vara frisk... jag hoppas och ber att det växt bort eller vad det nu gör...
    vet att det inte är farligt men som mamma eller blivande vill man ju inte att det ska vara något fel alls på bebisen...

• Lallalo

Vi är på kontroller varannan vecka. Det har tyvärr ökat så det samlats vätska på fler ställen. Kan ju fortfarande inte göra något så de e bara att vänta och se. Jobbigt.

• First baby
    Lallalo skrev 2010-05-06 18:54:43 följande:
    Vi är på kontroller varannan vecka. Det har tyvärr ökat så det samlats vätska på fler ställen. Kan ju fortfarande inte göra något så de e bara att vänta och se. Jobbigt.
    förstår! kram {#lang_emotions_flower}
  • hoppfull trots allt
    First baby skrev 2010-05-05 23:25:28 följande:
    hur går det för dig TS? Fött barnet antar jag? Jag har ff bebben i magen, sista Uljudet hade bebben vätska vä njurbäcken 13 mm.Ska ej göra fler tills bebben är född, rädd för framtida undersökningar (kad+kontrast osv , mannen lovat att gå till dr, jag har 2 week nerves)
    jag har bf först den 11 juni, ska på ul i morgon och hoppas på bra besked..

När är ni andra beräknade att föda?
  • First baby

26 maj. ii gick in i v 38 idag. Sista U ljud i tors förra v. Nu får jag ej fler. 13mm vätska vä njure.

• Sockerkakan

Hej!
    På UL i v 19 fick vi reda på att vår bebbe hade vidgat njurbäcken . Fick komma tillbaka några timmar senare, då hade bebisen kissat av sig lite och måttet var något bättre men fortfarande för stort. Blir kallad i exakt v 32 för koll på detta.
    Var väldigt orolig direkt efter UL, man har lugnat ner mig nu efter ha läst en hel del om detta.
    Har ingen aning om könet! Har läst att det var vanligast hos pojkar, men har här på FL stött på lika många pojkmammor som flickmammor där barnen haft dessa symptom på UL.

• Niillis

21 juni e jag beräknad till hörde att läkaren var bra svägerskan gick till samma

• Lallalo

BF 3 aug här. Men tvillingar som sagt så det blir nog tidigare.

• hoppfull trots allt

Har fått bra besked i dag, vätskan är borta och efter 4 flickor väntar vi en pojke! {#lang_emotions_baby} 
    Lycka till ni övriga!

• Niillis
    hoppfull trots allt skrev 2010-05-07 19:39:27 följande:
    Har fått bra besked i dag, vätskan är borta och efter 4 flickor väntar vi en pojke!  Lycka till ni övriga!
    va sköööööönt det måste kännas... jag hoppas jag får lika lyckligt besked när vi ska gå på UL
  • First baby

Men jag vill ju helst ha en flicka.... Men risken är stor att det är en pojke...jaja, en bäbis i slutändan är vad vi vill ha. Här får vi j veta ngt förräns bebben är född.

Svar på tråden vidgat njurbäcken?