När "märks" adhd/add?
LIte knepig fråga men kan börja med att min man har adhd, hans mamma och syster har det också så vi vet att det är ganska stor ärftlighet och då ganska stor chans att vår dotter får det.
MEN min man hade "tecken" redan från att han föddes, sov väldigt lite och bara några timmar åt gången. Hans mamma har sagt att han var "sist i säng och först upp" hela barndommen. Var vild redan som väldigt liten också. Vår dotter är ny drygt 2 år och visar inga tecken alls (eller jo, men det behöver inte alls vara några tecken) och då känns det som vi klarat oss men har vi det? Vill ju tror att hon hon ärft diagnosen så borde den visa sig på samma sätt som hon mannen men samtidigt så är hon flicka (vilket kan ge annorlunda psymtom om jag förstå rätt) och det kanske inte alls behöver visa sig likadant? Samtidigt så har ju mannens mamma diagnosen och var kanske inte världens konsekventste mamma heller så det kanske gjorde att tecknen syntes tidigare?
Kan någon snäll förälder hjälpa mig lite? Vore väldigt tacksam, att prata med bvc känns inte som nån större ide nämligen