Äggledarspolning?
Det gick bra!

Förresten jag fick diklofenak och antibiotika.
Fick åka in till dyn i dag och ta blodprov, Tog äl-test i dag som visade positivt och jag är ju bara på dag 7. Så de ville ha in mig på blodprov innan spolningen i veckan.
Jag fick antibiotika efteråt, några tabletter bara, men för att minska risken för infektion.
Och rådet att ta två alvedon innan.
Hej
jag fick jätte ont under spolningen och värsta mensvärken.Men det är väl olika för alla. Lyckos dom som inte kännde nåt. Hoppas att det går bra för dig.
under spolningen kände ja lite bara som mensvärk....men när de blåste upp balongen el vad de nu än var i livmodern så trodde jag att ja skulle dö.....
hej!
vet ni var man kan vända sig till för äggledarsolning? privat klinik?
mvh pia
Jag gjorde äggledarspolning med VUL på UltraGyn på Odenplan. De kollade även livmodern och slemhinnorna. Så det var jättebra. Dock ingen passage alls i någon av äggledarna. Kändes som mensvärk när de blåste upp ballongen, sedan spände det rejält när de försökte pressat ut kontrast fast det inte gick.
1 månad efter den misslyckade spolningen och i kö för laparoskopi för att kolla om det finns passage, så blir jag gravid spontant. Har dessutom varit gravid tidigare.
Äggledarna kan "krampa" och dra ihop sig så det ser ut som det är stop. Fick ett stolpiller och antibiotika efteråt för det är alltid en infektionsrisk.
Hej, kan någon hjälpa mig kanske? :) Måste man ha remiss till spolningen från utredning eller så? Fick höra om någon som gick privat på egen hand ...