• Anonym

Nya glasögon - Yr i huvudet

Hej

Jag har haft linser de senaste åren men har nu tvingats skaffa glasögon då det är så torr luft på kontoret där jag jobbar. Jag hämtade ut dem idag och jag blir jätteyr. Jag ser att det blir en bildförskjutning ut mot sidorna, speciellt på höger sida när jag vrider på huvudet och jag tror att det kanske beror på detta. 
    Jag undrar nu:
    Är det normalt att det blir så här när man börjar använda glasögon?
    Kommer hjärnan att kompensera för detta så att jag vänjer mig?
  • Svar på tråden Nya glasögon - Yr i huvudet
  • längtar och väntar

Du har troligen brytningsfel, det är därför det känns som bilden stannar kvar. Du kommer vänja dig!

• Anwen

Jag (och alla jag känner) har alltid blivit yr och haft svårt att fästa blicken första dagen med nya glasögon, det brukar gå över efter nån dag dock, ögonen ställer om sig.

• Anonym
    Anwen skrev 2010-01-17 16:14:41 följande:
    Jag (och alla jag känner) har alltid blivit yr och haft svårt att fästa blicken första dagen med nya glasögon, det brukar gå över efter nån dag dock, ögonen ställer om sig.

längtar och väntar skrev 2010-01-17 16:13:42 följande:
    Du har troligen brytningsfel, det är därför det känns som bilden stannar kvar. Du kommer vänja dig!
    Ja, jag har brytningsfel och mest på höger sida också så det kanske är därför det känns värst där. 
    Skönt att höra att jag kommer att vänja mig för i morgon ska jag köra bil till jobbet och det känns som jag är full

• turbomorsan

Jag tror att det där är ganska vanligt å det gårt över fort, jag använder glasögonen i stort sett hela tiden men om jag haft linserna i å då räcker det med en kort stund så blir det så för mig när jag tar på mig glasögonen igen

• Anonym
    turbomorsan skrev 2010-01-17 16:18:03 följande:
    Jag tror att det där är ganska vanligt å det gårt över fort, jag använder glasögonen i stort sett hela tiden men om jag haft linserna i å då räcker det med en kort stund så blir det så för mig när jag tar på mig glasögonen igen
    Jag får ha dem på mig hela dagen idag så får vi se om det blir bättre. Men då jag inte behöver dem när jag sitter framför datorn (som nu) så blir det ju att man tar av och på sig dem  hela tiden.
    Jag har haft glasögon för länge sen men minns inte att jag kände så här då. Men de var iofs lite svagare än de jag har nu.
Svar på tråden Nya glasögon - Yr i huvudet