• Mimicz

Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?

Hur tänkte dom när dom tog bort glassen egentligen?
    Lite sen reaktion men jag blev påmind nu när jag vill ha en Nogger Black!
    88 har de väll mer anledning att ta bort, om man ska tänka så?

• Svar på tråden Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?
  • grynet80

Varför? 88:an är ju mycket godare än nogger black .

• Fru Gustavsson

åh men suck.. fortfarande efter dessa år görs alltså dessa lååångsökta rasist/nazisttolkningar av helt vanliga glassar...??

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Anova

GB har väl sagt att 88an har funnits så länge på marknaden och då den kom fanns det inga diskussionen om nazism och namnet..

(88 står för övrigt för HH, den 8de bokstaven, som i nazismsamhang är Heil Hitler)

• bomullshuve
    Anova skrev 2010-01-17 16:53:23 följande:
    GB har väl sagt att 88an har funnits så länge på marknaden och då den kom fanns det inga diskussionen om nazism och namnet.. (88 står för övrigt för HH, den 8de bokstaven, som i nazismsamhang är Heil Hitler)
    OMG vad långsökt.... tycker jag....
    men jag tyckte det var löjligt med nogger också...
  • Mimicz

Det är ju bara glass, hur många "svarta" tänkte "fyyyy,vilken rasistisk glass, vad förtryckt jag känner mig avsamhället"....>.<

• Madicken 71
    Sjukt i huvudtaget att relatera en glass till rasism! Aldrig ska man acceptera rasism och nasism, men att hitta detta i en glass är ju löjligt. Då kan man ju hitta det i många namn. Vart går gränsen liksom? Men 88 är dock en favvo!
  • blommanigbg

Därför att 88an är god...

• Anova
    bomullshuve skrev 2010-01-17 16:55:08 följande:
    OMG vad långsökt.... tycker jag.... men jag tyckte det var löjligt med nogger också...
    Tycker också att det är löjligt..
    Som nazist gläjds man säkert att det finns en 88a att äta.. Men gemene man gör inga koppligar till Hitler öht.
    Jag vet ingen mörkhyad som tog illa upp av nogger black, det var nog svenskar som gjorde denna association och blev förskräckta då de upptäckte att o:et kunde bytas mot ett i och att det fanns ordet black (Svart) i samma mening.
  • MissMurrig
    Anova skrev 2010-01-17 17:00:24 följande:
    Tycker också att det är löjligt.. Som nazist gläjds man säkert att det finns en 88a att äta.. Men gemene man gör inga koppligar till Hitler öht. Jag vet ingen mörkhyad som tog illa upp av nogger black, det var nog svenskar som gjorde denna association och blev förskräckta då de upptäckte att o:et kunde bytas mot ett i och att det fanns ordet black (Svart) i samma mening.
    Isf är det väl egentligen lika illa med en Nogger som är brun... Jag tycker inte det är det, men varför det skulle vara så illa med en svart men inte med en brun.. Mörkhyade är ju inte SVARTA... snarare en brun nyans. Tänk om glass bara kunde få vara glass.. Kan de inte ta tillbaka Nogger BLack och kalla den något annat... 
Svar på tråden Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?