• Mimicz

Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?

Hur tänkte dom när dom tog bort glassen egentligen?
    Lite sen reaktion men jag blev påmind nu när jag vill ha en Nogger Black!
    88 har de väll mer anledning att ta bort, om man ska tänka så?

• Svar på tråden Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?
  • SilverEmma
    BertilB skrev 2010-01-18 08:38:40 följande:
    Ryser i hela kroppen av obehag när blotta namnet nämns! Hoppas den som kom på smaken blev deporterad till nordpolen för att där sälja isglass till eskimåer.
    Dom kan ju sälja glassen "Igloo" till dom...om dom inte tar illa upp dvs...
  • Argo
    N*gger hit och Heil Hitler dit ...

Det jävligaste av allt är att de var tvugna att ändra på Magnum White!

Förr en rätt genom ren, vit glass med vanilj och vit choklad. Numer en blandras av jordgubbsglass (uärk!) och vit choklad!

*mutter och morr*

för säkerhets skull, det är ju trots allt FL: {#lang_emotions_wink}
  • Freiya

jag har inte läst hela tråden men vad jag hört så var det det han som grundade GB-glass som hade som villkor att de inte fick ta bort 88an.
    Annars hade den säkert vart borta nu.

88 är en förkortning av Heil Hitler, men används också som förkortning för Hammer Hill (Hammarkullen, en förort till Göteborg) av gängen där, mest invandrare.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • solrosen01

Håller med, vad fn har glassarna med
    svart o HH att göra?
    de kunde behållt den svarta glassen den var ju för guds skull svart
    snart får man väl inte säga svart heller om någon inte heller färgad för ingen är ju färgad egentligen
    varför är då vit rätt färg eller fel?
    Yr*

• mosterYster
    solrosen01 skrev 2010-01-18 15:58:09 följande:
    Håller med, vad fn har glassarna med svart o HH att göra? de kunde behållt den svarta glassen den var ju för guds skull svart snart får man väl inte säga svart heller om någon inte heller färgad för ingen är ju färgad egentligen varför är då vit rätt färg eller fel? Yr*
    Nej du har missförstått. Man får visst säga svart om svarta.
  • mamamamamaräng
    mosterYster skrev 2010-01-18 16:14:20 följande:
    Nej du har missförstått. Man får visst säga svart om svarta.
    Men enligt en del i tråden är det fel att koppla i hop en svart glass som heter nogger med ordet "black" = svart om nu någon missat det.
    För då har man skapat ett rasistiskt namn på glassen?

Det tycks vara förbjudet att kalla något svart (som en svart glass) för svart?

Nogger kommer ju ur att originalglassen innehåller nougat.
    Ingenting annat än att GB valde att spinna vidare på ett redan inarbetat produktnamn.
  • Stinky

Jag saknar "Banana Joe" som fanns på 90-talet. Bananglass med chokladöverdrag. Den var så goood!

• Beautifully Human
    mamamamamaräng skrev 2010-01-18 16:29:50 följande:
    Men enligt en del i tråden är det fel att koppla i hop en svart glass som heter nogger med ordet "black" = svart om nu någon missat det.För då har man skapat ett rasistiskt namn på glassen? Det tycks vara förbjudet att kalla något svart (som en svart glass) för svart?Nogger kommer ju ur att originalglassen innehåller nougat.Ingenting annat än att GB valde att spinna vidare på ett redan inarbetat produktnamn.
    Har inte sett många alls som tolkat det så.
    En kanske?
    Nice Girl Wrong Place
  • Shadilly
    7Illyl1 skrev 2010-01-18 13:16:28 följande:
    Nej jag vet liksom inte vad man ska göra för att nå fram?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Shadilly

Ja, för den verkliga anledningen är att säsongen tog slut och Nogger Black var en säsongsglass.
    Men det är ju kul att slåss mot väderkvarnar...

Trollsländan skrev 2010-01-18 13:38:59 följande:
    Något jag antar 
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
Svar på tråden Varför tog de bort Nogger Black men inte 88?