Blodtrycksfall??
Fråga till alla här! Jag får otäcka blodtrycksfall i perioder, i natt har jag haft det säkert tio gånger, börjar med att det känns som att blodet rasar ner till fötterna, sen kommer en svimningskänsla som är fruktansvärt obehaglig, och så yrsel ovanpå det när blodet rinner tillbaka. JÄVLIGT OTÄCKT.
Sen i natt har det hänt ungefär 20 ggr nu. Händer precis när jag somnar in, typ. Läkaren säger att det är panikångest - ja, tjena att jag skulle få panikångest när jag somnar till i soffan när jag gosar med tösen. Eller när jag sitter med stora tösen och badar dottern och vi har mysigt. Jomen visst är det panikångest. Jag HAR panikångest en hel del. Det här är inte det.
Promenader säger dom. Inte riiiiktigt vad jag känner för när jag knappt kan stå på benen.
Har sovit hela dagen, till och från. Har precis vaknat till från ett anfall nu och lite klar i huvudet. HATAR att ha det så här!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 10:58
Har i natt haft ett fruktansvärt anfall med blodtrycksfall där jag sitter upp i sängen för att försöka få fram något slags medvetande, dreglade, spottade ner i täcket, min man reser sig och frågar hur jag mår, om han ska ringa nån, åka in, etc... jag orkar inte mer det här!! Det kommer en vecka eller två i stöten om året och det är hemskt!! Tacksam för fler svar!!