Inlägg från: Mosaik31 |Visa alla inlägg
  • Mosaik31

Blodtrycksfall??

det låter inte som blodtrycksfall tyvärr

mer som att det är ångest eller kanske eventuellt sömparalys

sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys

blodtrycksfall brukar man enbart få när man reser sig snabbt har stått länge och så vidare inte när man ligger i sängen

www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Lagt-blodtryck/

dina symptom tycker jag inte riktigt heller stämmer in på blodtrycksfall jag får det rätt ofta och jag känner bara att jag blir fruktansvärt yr och rejält illamående eventuellt att det svartnar för ögonen
    då får man sätta sig snabbt ner eller lägga sig en liten stund o sen mår man bra igen

Våga Vägra Facebook!
  • Mosaik31
    finskaflikkan skrev 2010-01-17 19:54:36 följande:
    De va sömnparalysen jag vill komma fram till därav mina frågor...   Lider nämligen själv av sömnförlamning.. och för mig inträffar de vid insomnandet!  Sömnförlamning eller sömnparalys är en ohygglig upplevelse som uppstår i samband med insomning eller uppvakning. Narkoleptikern upplever att han inte kan röra sig, inte tala, inte öppna ögonen även om han är helt vid medvetande. Ofta uppträder sömnparalysen tillsammans med hallucinationer. Sömnparalysen kan pågå i åtskilliga minuter.
    nu blandar du ihop det hela här Narkolepsi är nåt helt annat

jo jag lider oxå av sömnparalys ibland och det är verkligen fruktansvärt jag får ofta känslan av att jag inte kan andas att jag dör helt enkelt.....skitläskigt
    Våga Vägra Facebook!
Svar på tråden Blodtrycksfall??