Inlägg från: Kithara |Visa alla inlägg
  • Kithara

gravida i linköping?! :)

Bor också i linköping, plussade i helgen för andra barnet, är 23 år gammal.
    Grattis tjejer! =)

• Kithara

Vad konstigt, med första barnet gick jag bara på två ultraljud, ett i v.13 och ett i v.20. Men det kanske har ökat i antal sen dess =)

Har inte fått kontakt med kvinnohälsan än för inskrivning, tycker de har så lustiga telefontider, de krockar alltid med sonens lämning och hämtning hos dagmamman!

Emily02: bor också i ryd, flyttade hit för att det var nära universitetet och lätt att få lägenhet. I maj flyttar vi dock till stolplyckan, till en fyra =) Kommer sakna hemköp här!

• Kithara
    Emily02 skrev 2010-02-19 17:40:53 följande:
    det är ju jättekul att det är så många UL vi gick på vårt första i v 10 sen fick vi komma på vårt andra i v 13-14 och var nu i veckan på sista UL i v 20. men sen fick jag höra från kompisar i andra städer att de går på sitt första i v 18-20 och att det kunde vara skadligt med för många UL så jag googlade runt lite. det enda jag kunde hitta var osäkra studier om att pojkar KUNDE i större utsträckning bli vänsterhänta istället för högerhänta..  så det kanske inte är så farligt ändå? vet ej. det är jätteroligt med bilderna, vi har fem stycken som jag satt in i ett speciellt album och skrivit datum och längd till. första bilden är nästan bäst för bebis är så liten i stora magen, nu tog bebis upp hela utrymmet och det blev en mindre tydlig bild för bebis ville inte vara still heller vilket känns i magen också :) Kithara:  Vad roligt att du är från Örebro från början. Min sambo kommer från Örebro-trakten och jag flyttade dit och bodde där i två år innan vi flyttade hit. Hur verkar Stolplyckan? Har sett att det varit ledigt där nere men blev lite tveksam när det stod att det tillhörde kollektivet..och det verkade som att det tillkom vissa oblig. sysslor men också mycket frivilligt och roligt.
    Jaha, vad roligt med fler örebroare, vart bodde ni där? Jag har vuxit upp i Varberga och Brickebacken, örebros små mini-getton. =) Jo det är kollektivet vi flyttar till, vi har vänner som bor i det så vi har rätt bra insikt i föreningen och det som krävs av en. Egentligen är enda kravet att man är värd för bokningspärm och nycklar ett par gånger/år sen är allt utöver det frivilligt. Att ha så många lokaler till hands i samma byggnad vi bor i är en så stort plus när man har barn att vi lockas dit. De har biljardrum, pub, filmrum med projektor, gymnastiksal, snickeri, krukmakeri, lekrum och massa annat. Sen finns ju lägenheter i stolplyckan som inte tillhör kollektivet, om man inte känner för sånt. =)
  • Kithara

Oj, här har jag inte varit på länge. Har haft rätt fullt upp senaste tiden.
    Vilken mödravårdscentral går ni på? Jag har fått tid till inskrivning på kvinnohälsan nu, fick någon Pia Cederborg, någon som har henne? ville ha samma som förut men hon hade inga tider =(

• Kithara
    Emeliie89 skrev 2010-03-04 19:27:03 följande:
    jag går på vanliga kvinnohälsan också. har christine båth, hon är riktigt bra :) vilken vecka är du i nu?
    Jag är i slutet av vecka 7 om beräkningarna stämmer, så du är lite längre gången än mig =)
    christine båth..jag undrar om det inte var hon jag hade till en början förra gången, är hon lite större i kroppsformen, med brunt mellanlångt hår?

Jag hade som ni andra jättesvårt att greppa det hela första gången, men andra gången är nog svårare! Jag hade problem när jag berättade för mamma och pappa för jag har inte förstått det själv! Trodde ändå det skulle vara enklare andra gången, hehe. =)
  • Kithara

Har hört att storken ger 3 medan kvinnohälsan bara ger 2 UL...

• Kithara
    Emily02 skrev 2010-03-08 09:15:48 följande:
    Nu är jag i v 23 och det här med kläder börjar kännas lite trångt. Hur gör ni med kläder? vart handlar ni? jag har tidigare handlat lite på Gina och satsat på lite större tunikor och så, vill ju inte köpa för mycket men samtidigt gapar garderoben tom och nu börjar mycket kännas trångt och obekvämt. det här med mammakläder är så dyrt men vanliga kläder sitter inte alltid så snyggt heller...
    Mammakläder är guld! Innan jag köpte mina kände jag mig bara stor och tjock i mina vanliga kläder men i mammakläder kände jag mig normal igen, jätteskönt och även fast det kostar så kan man alltid sälja vidare på tradera efteråt eller spara till nästa. Jag har sparat mina favoriter men mycket gick till tradera så nu måste jag köpa om lite, men det är verkligen värt det!

annars finns ju såna där tygstycken man kan sätta med ett speciellt band på sina vanliga byxor, har glömt vad det heter, hade sånt men använde faktiskt hellre mina mammabyxor.
  • Kithara
    Honey1982 skrev 2010-03-11 11:24:26 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in i tråden. Är inte Linköpings-bo ännu, men flyttar upp i maj (både jag och sambon jobbar redan där). Jag väntar andra barnet med BF i september och ser verkligen fram emot att vara mammaledig igen. Blivande storebror har redan hunnit bli fyra år. Hur funkar det med MVC i Linköping, går alla till samma ställen eller är det på vårdcentralen som man tillhör?
    Det finns något som heter storken också, det är privat men många som går där talar väl om stället, säger att det är lite mer "hemtrevlig" miljö. Annars är det nog inte så stor skillnad mot Kvinnohälsan, som är det andra valet. =)
  • Kithara
    Honey1982 skrev 2010-03-22 18:11:47 följande:
    Hur mår ni allihop? Det är lite tyst i tråden. Idag har jag ringt till Storken och bokat tid, men ska inte gå på kontroll förräns i vecka 20 ungefär i samband med flytten. Hur är det med babyaffärer i Linköping? Har hört att de är bättre i Norrköping.
    Det finns ca. två -tre stycken på nygatan (gatan mellan stora torget och drottninggatan). Vet inte riktigt vad de har där för har inte varit inne, bara gått förbi. Men leksaker och prylar till barnrum har de iaf, kläder vet jag inte. Minns inte vad de heter heller...=(
  • Kithara

Fyller på listan:

Emily02 är beräknad till 7/7 och det är första..
    Cattiz H är beräknad till 13/8 och det är första barnet
    Katten77 är beräknad till 16/6 och det är första barnet
    Kithara är beräknad till 19/10 och det är andra barnet.

• Kithara
    Honey1982 skrev 2010-04-12 13:17:40 följande:
    Vad finns det för bra fikaställen i Linköping? Är det gott om caféer där man får in barnvagnar?
    De flesta fikaställen funkar bra med barnvagnar, men mest barnvänligt är nog Claras som ligger nära ån fast ändå i stan om man säger. De har massor av stolar och en barnvagnsparkering innanför entrén.
    Gränden mitt i stan har också stolar och skötbord och man får plats med vagn, de har också uteservering. Linds och även cafét inne på filbyter går att få plats på med barnvagn också, däremot kanske det inte finns lika många barnstolar där och inga toaletter att tala om.... =)

Jag är gärna med på fika om det går den dagen ni bestämmer, har flytt, dagis och jobb att passa så det beror helt på men torsdag vid lunch skulle nog funka, men då blir det lunch istället för fika för min del. =D
  • Kithara
    EnAnka skrev 2010-04-18 19:00:51 följande:
    Ja vid lunch blir det nog lunch även för min del:)
    =P
  • Kithara

Så blir det någon lunch på torsdag?

Lunch Claras eller Stadsmissionen Tors kl.11.30-12

Kithara

• Kithara
    EnAnka skrev 2010-04-20 14:12:05 följande:
    Det verkar ju inte vara jättemånga som kan vi lunch. Ska vi skjuta på det till eftermiddagen i stället kanske? Det verkar ju vara fler som kan då.
    Ok, då får jag hoppa till nästa gång, kan bara vid lunch tyvärr =( Men det kommer ju fler tillfällen säkert =D
  • Kithara

Hej där, har varit lite borta iom. flytt och självklart fungerade inte internet alls. Har tillfälligt just nu så vi får se om jag försvinner igen, hehe =)

Vad ska ni göra på valborg, blir det någon brasa? =)

Svar på tråden gravida i linköping?! :)