Inlägg från: Emeliie89 |Visa alla inlägg
  • Emeliie89

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag är gravid i vecka 11 och söker andra gravida i Linköping :) kanske kan gå promenader framöver och prata om saker vi funderar över :) vore kul att få kontakt med er!

• Svar på tråden gravida i linköping?! :)
  • Emeliie89
    Miss Pink skrev 2010-02-16 15:43:03 följande:
    Hej är en tjej från Linkan, hänger gärna på :)
    trevligt :D vilken vecka är du i nu? hur gammal är du? :D
  • Emeliie89
    Emily02 skrev 2010-02-15 11:56:44 följande:
    Hej hej!Jag har precis hittat hit till FamiljeLiv och söker också andra i Linköping som är gravida..Vet inte om du har någon annan tråd att rekommendera också? Söker hej vilt i forumet efter liksinade :)  för det finns ju som sagt en hel del saker att prata om och fundera över kanske utöver graviditeten också..kan vara rätt skönt det med ibland känner jag..:)
    vad kul! jag vet inte, har också sökt en del hehe. vart i lkpg bor du? ålder? :D
  • Emeliie89

jag har vart på 1 rul, i v. 13.. nästa blir i vecka 20. men jag tycker bara det är bra att det är fler här .. och att det är ett redan i vecka 12-13 .. slipper man gå runt & oroa sig för massa saker ;)

• Emeliie89

Ja på tal om bostadsområden .. :) stolplyckan vet jag inget om men söker ju större lägenhet nu.. funderar på Johannelund.. vad tror ni om det? Är det mycket barn där?

• Emeliie89

okej då förstår jag :D smidigt för er.. nu är jag ju ensam så min mamma tycker det vore bättre att bo lite närmare centrum, så mina vänner lätt kan komma förbi på en fika o sådär.. jag vet inte riktigt. får väl se hur det blir :)

apropå det! finns det någon av er från lkpg som är ensam? :D skriv gärna isf

• Emeliie89
    Ad Infinitum I det oändliga skrev 2010-03-03 09:05:03 följande:
    Bor i Johannelund nu fram till sommaren. Skönt med plaskdammen !! Även skogen som finns så nära, barnen älskar det!
    Okej :D vart ska du bo efter sommaren? :)
  • Emeliie89
    Ad Infinitum I det oändliga skrev 2010-03-03 17:07:13 följande:
    Flyttar till ljungsbro i juni :)
    haha nää? där är jag uppvuxen :) flyttade därifrån för ett halvår sen. det är ett bra ställe :D
  • Emeliie89

jaha, vilket sammanträffande :) jo det är riktigt bra :)

• Emeliie89
    Kithara skrev 2010-03-04 19:24:43 följande:
    Oj, här har jag inte varit på länge. Har haft rätt fullt upp senaste tiden.Vilken mödravårdscentral går ni på? Jag har fått tid till inskrivning på kvinnohälsan nu, fick någon Pia Cederborg, någon som har henne? ville ha samma som förut men hon hade inga tider =(
    jag går på vanliga kvinnohälsan också. har christine båth, hon är riktigt bra :) vilken vecka är du i nu?
  • Emeliie89
    zebri skrev 2010-03-04 23:05:47 följande:
    Verkar som om jag hittat rätt :Dbor i linköping plusade den 28 :) är 22, har inte fattat att man e me barn än men d kommer nog :D
    hehe, grattis! tar ett tag att förstå.. har knappt gjort det än och är ändå i 5 månaden ;)
  • Emeliie89
    Höstbebis2010 skrev 2010-03-05 17:37:56 följande:
    Här är en till från Linköping.Är i vecka 6 om beräkningarna stämmer här på fl.Jag får "bara" 2 ultraljud..första i vecka 12 tror jag det blir.
    tror alla får 2 bara :)
  • Emeliie89
    Honey1982 skrev 2010-03-11 11:24:26 följande:
    Hej!Jag hoppar gärna in i tråden. Är inte Linköpings-bo ännu, men flyttar upp i maj (både jag och sambon jobbar redan där).Jag väntar andra barnet med BF i september och ser verkligen fram emot att vara mammaledig igen. Blivande storebror har redan hunnit bli fyra år.Hur funkar det med MVC i Linköping, går alla till samma ställen eller är det på vårdcentralen som man tillhör?
    vad kul :) nae alltså det är ju kvinnohälsan man går till. antar att alla går till samma för jag har aldrig hört något annat :D

grattis till bebisen!
  • Emeliie89

Hej! TS här ;) var ett tag sen jag var inne här och läste i min gamla tråd, men hoppas ni har det bra.

Tänkte höra med er om det här med hinnsvepning, ger dom sånt på mvc i Linköping eller? Är det svårt att få?

• Emeliie89
    MammaDeborah skrev 2010-08-02 16:03:45 följande:
    Har tyvärr ingen aning..

Jag flyttade hit i våras. Generellt brukar det väl handla om hur barnmorskans inställning är..

När är du beräknad?
    Är beräknad om 11 dagar.. den 13e :) tänkte prata med bm om det på fredag när jag ska dit :D
  • Emeliie89
    Emily02 skrev 2010-08-04 21:55:15 följande:
    Jag blev erbjuden hinnsvepning en vecka innan BF av min BM för jag gick med högt blodtryck och fick sen havandeskapsförgiftning.. tyvärr hände inget på mig efter svepningen.
    okej :( men hur var hinnsvepningen, gjorde det ont eller hur känns det egnetligen?
Svar på tråden gravida i linköping?! :)