Inlägg från: Cattiz H |Visa alla inlägg
  • Cattiz H

gravida i linköping?! :)

Hej! Jag bor också i Linköping och ska ha en liten bebis i mitten av augusti.
    Jag har också märkt att kläderna börjar bli lite trånga nu, speciellt byxorna! Jag köpte två par mammabyxor från LaRedoute som jag gillar mycket (med låg midja), och så tycker jag att H&M har en hel del fint till ett vettigt pris.

• Cattiz H
    Emily02 skrev 2010-03-14 09:59:21 följande:
    Välkommen! vet du vad byxorna hette från LaRedoute? jag beställde ett par som inte alls passade speciellt bra, minns inte vad det var för märke men det var ett par jeans, sen har jag inte vågat prova något annat. jag har ett par jeansleggings tror jag att det ska vara från HM men de är endast för hemmabruk för de sitter så otroligt illa. i tonåren hade jag svårt att hitta byxor som passade då jag var så smal att inte ens 34 satt uppe och snyggt och jag verkar ha gått tillbaka lite till det problemet för S sitter inte alls bra. tror bebis har ätit upp min annars snygga rumpa haha.
    Tack! :)

Det var de här:
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=236214&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

och så tror jag att det var de här också:
    www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=249627

Jag tycker de sitter helt ok, men det är ju svårt att rekommendera något, det hänger ju så mycket på kroppsform, längd osv. Jag har inte riktigt samma problem som dig, jag är nog mer en "vanlig" strl 38. :)
  • Cattiz H
    Emily02 skrev 2010-03-16 08:14:23 följande:
    tack för rekommendationen. jag beställde nog de sista blå jeansen tidigare men frågan är om jag kanske hade för liten mage just då för att de skulle sitta bra. tycker du att de funkar bra fast resoren är ganska liten över magen? för 6-7 år sedan hade jag svårt att ha st 34 i byxor för de satt aldrig tight. sen växte jag som tur var ur det problemet men nu börjar jag gå tillbaka mot det även om allt annat växer så har jag nog krympt över ben och rumpa. riktigt tråkigt att tappa sina former även om man får andra.
    Det första paret halkar ner lite grann från midjan, men jag tycker det är skönt att resåren inte går så högt upp. Byxor med hög midja kanske passar bättre när man har fått lite större mage? Min har inte blivit så jättestor än (tycker jag själv i alla fall... {#lang_emotions_wink})
  • Cattiz H

Igår var vi på andra ultraljudet, och det var härligt att se att allt var som det ska! {#lang_emotions_laughing} Tydligen ligger min moderkaka i framvägg, så det kan vara lite svårare att känna bebisens rörelser.

Jag fyller på listan:

Emily02 är beräknad till 7/7 och det är första..
    Cattiz H är beräknad till 13/8 och det är första barnet

• Cattiz H
    Honey1982 skrev 2010-03-31 11:49:26 följande:
    Är det nån som har lust att gravidfika på tisdag 6/4?
    Ja, det vore jättetrevligt! Men det beror lite på tid och plats om jag kan vara med...
Svar på tråden gravida i linköping?! :)