Inlägg från: Cecilia02 |Visa alla inlägg
  • Cecilia02

gravida i linköping?! :)

Hej!

Hoppas det är ok att jag hoppar in här! Har BF 1 juli, så det börjar närma sig med stormsteg. Jag är nyinflyttad till Linköping och det hade varit jättekul att lära känna andra som kommer att vara föräldrarlediga runt samma tidpunkt som jag.

• Cecilia02
    Honey1982 skrev 2010-05-31 11:57:42 följande:
    Välkommen! Jag är också nyinflyttad och hoppas på lite tips på babyaktiviteter ifall nån vet om något bra.
    Tack =). Vill gärna också ha tips på vad man kan hitta på med en liten bebis i Linköping. Är det någon här som också bor i centrala Linköping?
  • Cecilia02
    Fröfröken skrev 2010-06-01 21:16:37 följande:
    Halloj! nu har jag hittat hit! Gissar att iaf EnAnka gick i min föräldragrupp av presenationen att döma =) hörde ju att ni setts o fikat lite å så i väntans tider, jag är ännu en blivanade mamma, BF 5/7-10 som gärna hänger på aktivtiter framöver. Jobbar min sista dag på fredag. Tänk att det snart är dags! och några av er kanske redan fått er guldklimp? eller har sen tidigare. Mvh Frökenfrö
    Följer gärna med på fika, men jag kommer tyvärr inte att vara i Linköping förrän om 1 1/2 vecka så planeras det en fika då så är jag definitivt på =)
  • Cecilia02
    Honey1982 skrev 2010-06-10 08:14:31 följande:
    Jag hade känningar redan från 6 veckor i förtid men han kom på BF ändå.

Är det nån som kan luncha på stan den 23:e? Nu är jag ute i goood tid här
    För min del skulle det funka med fika den 23:e om det inte har hänt något innan dess (har BF den 1 juli). Har börjat känna mig trött på sista tiden men har nu slutat jobba vilket underlättar en hel del. Har inte börjat känna några förvärkar, det enda är att jag har sammandragningar lite oftare vid aktivitet än vad jag hade tidigare. Är det någon här som hört talas om avnavling efter förlossningen och hur Linköpings sjukhus ställer sig till det?
  • Cecilia02
    sannax02 skrev 2010-08-10 09:30:29 följande:
    Grattis alla nya mammor!

Här har amningsdimman så smått börjat lätta och det tar (oftast) inte längre 45 minuter per amning vilket känns skönt :) Det här är första veckan jag är ensam hemma med Saga och jag börjar undra vilka aktiviteter man kan ägna dagarna åt. Hon har varit lite missnöjd de senaste veckorna så vi började med Minifom men det är svårt att se om det verkligen gör någon skillnad. Vissa dagar vill hon bara bli buren, konstant, och då är det traska runt som gäller, inte sitta ned Glad. Långpromenader i all ära men är det någon som har lite andra tips - vad gör ni på dagarna? Dags för en fika kanske?
    Hej!

Grattis till de som fått sina små bebisar! Har inte varit inne här på ett bra tag. Vi fick vår lilla dotter Julia den 4 juli. Känner igen din beskrivning Sannax, Julia har också varit/är gnällig och det som gäller är att bli buren konstant. Inte mkt man hinner med på dagarna =). Jag har börjat både med miniform och Sempers babydroppar, och jag tycker det har blivit bättre. Var orolig ett tag att hon hade kolik för hon skrek och det verkade som hon hade ont i magen vid samma tidpunkt varje dag. Men nu som sagt slutar hon att gnälla när man går runt med henne. Kanske dropparna har hjälpt lite iallafall. Idag är det andra dagen som jag är hemma med henne själv - vet inte riktigt vad man ska hitta på. Tycker det är svårt att få tid att tex hoppa in i duschen för att kunna ge sig ut. Men planen idag är iallafall en promenix på stan, får se om det går vägen =). Jag vet inte huruvida det har kommit igång med öppna förskolor o.dyl?
  • Cecilia02

Hej! Jag och lilla Julia hänger gärna på också! Är det den 2 sept vi pratar om?

• Cecilia02

Tack för trevlig fikastund!

Här är länken som jag pratade med några av er om, ang. viss mat som man kan testa att utesluta om ens barn verkar ha ont i magen. http://www.aqpunktur.se/ Informationen ligger under länken spädbarnskolik.

Hoppas vi ses igen!

Svar på tråden gravida i linköping?! :)