sannax02 skrev 2010-08-10 09:30:29 följande:
Grattis alla nya mammor!
Här har amningsdimman så smått börjat lätta och det tar (oftast) inte längre 45 minuter per amning vilket känns skönt :) Det här är första veckan jag är ensam hemma med Saga och jag börjar undra vilka aktiviteter man kan ägna dagarna åt. Hon har varit lite missnöjd de senaste veckorna så vi började med Minifom men det är svårt att se om det verkligen gör någon skillnad. Vissa dagar vill hon bara bli buren, konstant, och då är det traska runt som gäller, inte sitta ned

. Långpromenader i all ära men är det någon som har lite andra tips - vad gör ni på dagarna? Dags för en fika kanske?
Hej!
Grattis till de som fått sina små bebisar! Har inte varit inne här på ett bra tag. Vi fick vår lilla dotter Julia den 4 juli. Känner igen din beskrivning Sannax, Julia har också varit/är gnällig och det som gäller är att bli buren konstant. Inte mkt man hinner med på dagarna =). Jag har börjat både med miniform och Sempers babydroppar, och jag tycker det har blivit bättre. Var orolig ett tag att hon hade kolik för hon skrek och det verkade som hon hade ont i magen vid samma tidpunkt varje dag. Men nu som sagt slutar hon att gnälla när man går runt med henne. Kanske dropparna har hjälpt lite iallafall. Idag är det andra dagen som jag är hemma med henne själv - vet inte riktigt vad man ska hitta på. Tycker det är svårt att få tid att tex hoppa in i duschen för att kunna ge sig ut. Men planen idag är iallafall en promenix på stan, får se om det går vägen =). Jag vet inte huruvida det har kommit igång med öppna förskolor o.dyl?