Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

gravida i linköping?! :)

Hallå där!

Nu har jag också hittat hit! Väntar mitt femte barn i början av november. Känner mig enorm och trött och grinig. *s*

Bor utanför Vikingstad men söker nytt boende och vem vet, kanske hamnar vi i Rimforsa. Vi har spanat in ett hus där som vi båda vill ha :)

Mannen har två barn sen tidigare och jag tre barn sen tidigare. Detta blir vårt andra gemensamma (och förmodligen sista)

Jag har inte bott i Linköping så länge och känner knappt en själ här. Vore jättekul att få kontakt med andra mammor att fika och träffas med.

Kram

• MammaDeborah

Har tyvärr ingen aning..

Jag flyttade hit i våras. Generellt brukar det väl handla om hur barnmorskans inställning är..

När är du beräknad?

• MammaDeborah

Jag ska bara skola in tre barn på dagis sen tar jag gärna en fika om det går bra att min bebis fortfarande är på insidan ;)
    Gärna förmiddagsfika :)

• MammaDeborah
    sannax02 skrev 2010-08-10 21:42:01 följande:
    Hur hamnade ett "bara" i den meningen??? Glad Här sitter jag med EN liten krabat och tycker det är ett framsteg att ha hunnit både duscha och äta idag....

Vi, dvs. jag, är inte så väldans snabba på morgnarna än, men sen förmiddagsfika borde jag väl klara någon dag hoppas jag.

Cecilia02, jag känner igen mig :) Tror att Saga är lite för glupsk för sitt eget bästa och sväljer en massa luft för det verkar vara raparna som ställer till det. Skönt att det inte verkar vara kolik i alla fall, svårt att höra sitt barn skrika.

Öppna Förskolan i Berga skulle nog öppna denna vecka så jag kanske ska ta en promenad till "babycaféet" där imorgon....om vi har en bra dag vill säga. :)

EnAnka, du verkar ha fått en riktig mönsterbebis! Låter underbart med 7 timmars ostörd sömn varje natt....här har vi fått 6h som mest, EN natt. Hoppas på förbättring!
    *s*

Jag tycker att det ska bli sååå skönt att skola in mina barn på dagis. Har inte haft några barn på dagis sen innan jul pga olika saker. Och säga vad man vill, jag älskar så klart mina barn, men man blir ganska trött efter ett tag. Så det känns som piece of cake att skola in barn även om det kanske inte riktigt blir så. Den minste är väldigt mammig (15 mån), de andra två kommer bara att tycka det är superkul (3 och 5år). Själv längtar jag efter långa stunder med en bok och en kopp te i soffan, fikaträffar, osv.. mmm...

Det där med att äta och duscha blir bättre med tiden :) Som det är nu så duschar jag oftast när mannen stiger upp på morgonen. Och är jag för trött för det då och inte får chansen på morgonen så gör jag det när barnen har lagt sig :) Man får hitta sin tillfällen ;) Som nu till exempel. Den lille sover ännu och de tre stora ser på barnprogram så nu rusar jag in!
  • MammaDeborah

Hallå där tjejer!

Nu tycker jag att det är dags att boka in en fika! Jag har inga barn hemma om dagarna just nu så öppnis blir det inte så länge bebis är på insidan ;)

Jag har börjat plugga på distans så barnen är heltid på dagis och jag kan klara även en lite senare fika om det passar er andra bättre! Kom med förslag!

• MammaDeborah

Mig passar det mesta :) barnen hämtas kl 16 men sen har nog ändå de flesta fullt upp med kvällssysslor.

• MammaDeborah

Jag kommer!
    Var och när på torsdag? Espressohouse är ju smidigt och har rätt gott om plats för barnvagnar samt att där finns skötbord.

• MammaDeborah

Var ligger Klaras Café? Jag är heeelt grön i Linköping ännu *ler* Jag är stolt så länge jag hittar TILL en parkeringsplats och sen hem igen ;)

• MammaDeborah
    sannax02 skrev 2010-08-30 10:40:00 följande:
    Klaras ligger vid lilla "torget" vid botten av Nygatan. Nygatan är gågatan som går ner från Trädgårdstorget (där Espresso House ligger) förbi H&M, Grändengallerian, etc. Parkering finns väldigt nära i parkeringshuset Druvan som man når från Hamngatan. :)
    Alright! Det ska jag nog kunna hitta! :) Håller tummarna för att stora bilen går in i p-huset ;)
  • MammaDeborah

Det är bra :) kanske blir ordentlig linköpingsbo av mig oxå tids nog ;)
    Vet ni om de tar kort på Klaras eller ska man ladda med kontanter? Jag är ju typen som nästan aldrig har kontanter ute....

Svar på tråden gravida i linköping?! :)