Inlägg från: Zelinra |Visa alla inlägg
  • Zelinra

gravida i linköping?! :)

EnAnka skrev 2010-07-01 13:15:13 följande:
    Ja, det är bara tre träffar. Angående klänningar är jag själv väldigt förtjust i Indiska. Det är inga mammaklänningar men funkar bra som det ändå många av dem. Då kan man använda dem även efter graviditeten. Så funkar det säkert i många andra butiker också, hittade bl a en jättefin klänning på KappAhl också. 

Senaste nytt annars: Ingen barnafödsel här. Bedömning på måndag. Jag får hoppas att det sätter igång innan men känner mig tveksam. Känner mig också lite snuvad på juniförlossningen=)  
    Okej då vet jag.
    ag har kikat lite på Indiska och lite i övriga affärer men allt är så himla rosa och neonfärgat överallt och jag passar inte riktigt i de färgerna. Vill  gärna ha rött men inte rosa.

Hoppas förlossning sätter igång för dig snart. Du får gå på långa promenader och gå i trappor, det ska visst kunna sätta igång det.
  • Zelinra
    EnAnka skrev 2010-07-10 18:32:28 följande:
    Hejsan!
    Den 7 juli kom vår söta bamsetjej till oss - 54 cm och 4540 g! Jag fick till slut bli igångsatt men är i efterhand nöjd med förlossningen! Nu har vi nyss kommit hem och jag oroar mig hela tiden för den här värmen. Lillan (som ni förstår är hon än så länge namnlös) har dock bara sovit hela tiden hittills och verkar föga bekymrad.
    Hoppas vi ses snart! 
    Grattis! Så skönt att allt gott bra. Jag förstår att värmen bekymrar, ni får försöka hitta nån bra fläkt att sätta upp där hon sover.

Grattis till dig med Frökenfrö.

Jag följer gärna med på fia om ni ska träffas snart. Har precis haft en underbar semestervecka men ska jobba fyra veckor till innan min riktiga semester börjar.
  • Zelinra

Jag har två månader kvar nu. Mår fortfarande jättebra och jobbar två veckor till innan semestern. Har dock börjat få ojämn hjärtrytm från och till. Den hoppar liksom över ett slag då och då vilket får en att känna sig olustig i bröstkorgen. Jag har haft det innan när jag studerade och var stressad och kollade  upp det då men de sa att det var normalt. Men nu är jag inte ett dugg stressad så jag begriper inte varför jag har fått det igen. Antagligen att kroppen känner en ganska stor påfrestning.

Hoppas alla andra mår bra också.

kram

• Zelinra
    MammaDeborah skrev 2010-09-03 17:12:41 följande:
    Vad är väl lite feber... Idag trillade han ur mitt knä i soffan och small huvudet i soffbordet. Det blev ett jättedjupt jack in till benet. Lagom kul med en sjuåring på väg hem från skolan och de andra två syskonen hemma och maken 80 mil bort på scoutträff. Efter konsultering med räddningstjänsten så körde jag honom själv in på sjukhuset. Det slutade med limmad och tejpad panna. Hade det varit nödvändigt att sy hade de fått söva honom...
    På väg hem igen släppte chocken och tårarna kom. Ikväll kommer väl förvärkarna som en reaktion på allt.
    oh fy, det lät inte trevligt. Tur att det ordnade sig i alla fall. Hoppas inte du fick några förvärkar bara.

Tack alla för en trevlig lunch/fika. Det var kul att träffas och höra om era förlossningar och ställa lite frågor och få lite tips. Jag har sammandragningar lite oftare än förut men känner inte av något annat ännu. Jag har preppat bilen oxå om vattnet skulle gå där. Vi la ut handukar i sätet. :)
  • Zelinra
    Honey1982 skrev 2010-09-09 14:05:31 följande:
    Då har man blivit tvåbarnsmamma. Är fortfarande kvar på Vrinnevisjukhuset i Norrköping där dottern Amelia förlöstes genom planerat kejsarsnitt i tisdags. Idag hoppas vi få komma hem till storebror och verkligheten. Jag tycker att jag har återhämtat mig snabbt men det kommer förstås ta lite tid innan man är i form för promenader etc. Hoppas hänga med på fikor framöver i höst!

Förresten, är det nån som ska gå på babysim?
    Grattis, grattis.
  • Zelinra

Välkommen till de nya i forumet.

Lite uppdatering: Idag har jag BF. Känns lite konstigt att det är den här dagen som man har längat efter i 9 månader. Nu har den kommit och gått i alla fall och inga tecken på att det ska födas några barn här än så länge Rynkar på näsan. Jag vet att man inte ska hänga upp sig på BF-datumet men det har jag gjort ändå. Jag blir irriterad på mig själv för att jag går och känner efter hela tiden. Tänker typ att gjorde inte den där sammandragningen lite ont trots allt :) Konstigt att man längtar efter att det ska börja göra ont men det gör jag faktiskt.

Mina händer har svullnat upp till korvar och fingrarna är avdomnade och gör ont, speciellt på natten. Barnmorskan sa att det berodde på karpaltunnelsyndrom. Så mina planer på att sticka en massa filtar har gått åt skogen för så fort jag gör något med händerna får jag ont av det. Förövrigt mår jag jättebra och är inte alls trött på att vara gravid eller ha stor mage. jag tycker det är mysigt och häftigt när det rör på sig där inne men samtidigt längtar jag så otroligt efter vår bebis och vill att livet som förälder ska börja.

Hoppas att alla ni som fått era små gosingar mår bra och att era bebisar växer som de ska. Ska bli kul med en fika sen när min också har tittat ut.
    Ha de gott tills dess.

BF 27/9-10
  • Zelinra

Ingen begis än.

EnAnka och MammaDeb: Jag har försökt vara lite mer positiv och njuta av den sista tiden men kan inte göra så mycket som jag brukar ändå. Min man har haft jättemycket i skolan så han är borta hela tiden och jag har inga pengar att shoppa/gå på bio eller äta ute för så det är lite tråkigt. Men vi kanske ska ta lite sparpengar för att gå på bio ikväll om inget händer innan dess och försöka njuta av den sista barnfria helgen. Vi ska i så fall se Resident Evil i 3d. Den är bara 1. 30 h lång så det borde man väl klara av. Jag var och såg inception i somras men den var så jävla lång så det var lite jobbigt att se den som gravid.

Har varit på mitt sista besök hos BM. Hon började fråga om jag ville ha den där hinnsvepningen som vi hade talat om men hon måste förväxlat mig med nån annan för det har hon inte alls talat om. Jag blev lite paff och var inte direkt inställt på att slänga upp benen i gynstolen så jag tackade nej. Hade hon förberett mig förra veckan hade jag säkert gått med på det. Jag fick en tid för bedömning av igångsättning den 9 oktober vilket betyder att jag blir igångsatt senast 10 oktober. Känns skönt att ha ett nytt datum att vänta till så man inte går i helt ovisshet.

Igår trodde jag att värkarna skulle sätta igång. Jag fick typ 3-4 onda sammandragningar som strålade neråt men så fort jag nämnde det till min man så slutade det. Så typisk.

Jag hoppas ni andra mår bra och att alla bebisar växer och äter, rapar och bajsar som dom ska.

kram på er. 

• Zelinra

MammaDeb: Tack för din omtanke och uppmuntran.

Skönt att det visade sig att moderkakan satt på rätt ställe för dig. Hoppas nästa bedömning säger samma sak.

BF 27/9-10
  • Zelinra

Hej allesammans.

Nu har jag äntligen fått en bebis att gosa med Solig
    Vår lilla Elvira kom den 3e oktober kl 12 på dagen. hon var 50 cm och vägde 3610g. Jag började känna av värkarna vid kl 17 på lördagen men de började först göra ont vid midnatt. Vi åkte in klockan 3 på natten då mina värkar gjorde fruktansvärt ont. Var öppen 3 cm när vi kom fram. Kl. 9 var jag öppen helt och kl 11 började krystvärkarna. Fy fan va ont det gör att föda barn säger jag bara (fast det verkar vara väldigt individuellt.). Som tur är går all smärta över så fort bebisen är ute och då förvandlas den värsta upplevelsen till den mest magiska, underbaraste upplevelsen någonsin.

Trodde jag skulle stanna på BB 3 dagar ungefär men det visade sig att jag snabbt blev uttråkad och ville hem så vi åkte hem redan innan lunch dagen efter.
    Nu har Elvira blivit 15 dagar gammal och hon äter som ett troll. Hade efter 10 dagar redan gått upp 300 g och växt 2,5 cm. 

Följer gärna med på fika så småningom. Måste bara bli lite bättre på att planera tiden här hemma. Man får ju liksom börja 2 timmar tidigare med allt om man ska iväg nånstans. Glad

Ska försöka lägga in en bild så ni får se Elvira.

• Zelinra

Vi som kan fika på torsdag 4/11 kl 11.00

*Honey1982
    *Idupur
    *EnAnka
    *Sannax02
    *Brandynova
    *Zelinra

• Zelinra

Claras blir toppen, de har ju både fika och god lunch också om man är hungrig.

• Zelinra
    Du gjömde några...

Vi som kan fika på torsdag 4/11 kl 11.00

*Honey1982
    *Idupur
    *EnAnka
    *Sannax02
    *Brandynova
    *Zelinra
    *Emily02
    *Myran Kat
    *lolca

9 pers hittils

10 st om "Milla 1976" kommer
  • Zelinra

Ja det var lite tråkigt men det är sånt som händer. Vi får boka in något nytt helt enkelt. Tack i alla fall för trevligt sällskap på fikan Idupur och söta lilla Daisy. Hoppas vi ses snart igen.

• Zelinra

Stort grattis till er båda, gud vad kul, längtar tills vi kan träffa era små bebisar.

Jag hänger på fika närsom. Jag och Elvira är anpassningsbara :)

Svar på tråden gravida i linköping?! :)