Zelinra skrev 2010-10-01 10:50:40 följande:
Ingen begis än.
EnAnka och MammaDeb: Jag har försökt vara lite mer positiv och njuta av den sista tiden men kan inte göra så mycket som jag brukar ändå. Min man har haft jättemycket i skolan så han är borta hela tiden och jag har inga pengar att shoppa/gå på bio eller äta ute för så det är lite tråkigt. Men vi kanske ska ta lite sparpengar för att gå på bio ikväll om inget händer innan dess och försöka njuta av den sista barnfria helgen. Vi ska i så fall se Resident Evil i 3d. Den är bara 1. 30 h lång så det borde man väl klara av. Jag var och såg inception i somras men den var så jävla lång så det var lite jobbigt att se den som gravid.
Har varit på mitt sista besök hos BM. Hon började fråga om jag ville ha den där hinnsvepningen som vi hade talat om men hon måste förväxlat mig med nån annan för det har hon inte alls talat om. Jag blev lite paff och var inte direkt inställt på att slänga upp benen i gynstolen så jag tackade nej. Hade hon förberett mig förra veckan hade jag säkert gått med på det. Jag fick en tid för bedömning av igångsättning den 9 oktober vilket betyder att jag blir igångsatt senast 10 oktober. Känns skönt att ha ett nytt datum att vänta till så man inte går i helt ovisshet.
Igår trodde jag att värkarna skulle sätta igång. Jag fick typ 3-4 onda sammandragningar som strålade neråt men så fort jag nämnde det till min man så slutade det. Så typisk.
Jag hoppas ni andra mår bra och att alla bebisar växer och äter, rapar och bajsar som dom ska.
kram på er.
Kämpa på! Jag förstår precis att man längtar efter att föda fram barnet, jag längtade tom efter smärtan! Det är så himla mycket prat om hur ont det gör och då blir man, ja jag iaf, väldigt nyfiken eftersom det ändå är så individuellt. Mitt bästa tips är att träna på att slappna av, andas med magen och stäng alla tankar ute. Avslappningen kommer du def ha nytta av när det väl sätter igång.
Mitt lilla gry har hunnit bli 7 1/2 månad nu och det är full fart som gäller! Håller med MammaDeborah att det är svårt att komma ihåg vad man gjorde innan. Jag hade så mycket tid när jag gjorde ingenting! Daisy har börjat krypa och favoriten att försöka hinna fram till eluttagen innan mamma gör det. Eller stå och gunga vid lådorna och skrika högt när fingrarna kommer emellan. Idag har hon upptäckt att dörren går att öppna och stänga och det är nog bara en tidsfråga till hon klämmer fingrarna där med. Hon är så snabb!
Matningen går det också mycket bättre med, nu ammar jag bara 3-5 gånger per dygn. Om det inte är en helvetesnatt som det har varit nu några nätter i rad där hon skriker och skriker till hon får amma. Men i vanliga fall så sover hon gott på natten och är nöjd med gröten hon får innan. Kiwi i gröten är en favorit! Riktigt skoj att testa nya smaker och se hennes reaktion.
Ta hand om er!