Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

gravida i linköping?! :)

EnAnka skrev 2010-10-04 14:49:21 följande:
    Halloj!

Hoppas att allt är bra med er. Här går det undan, Tora är snart 3 månader nu och har börjat vända sig från rygg till mage och ska pilla på och utforska allt hon ser, superkul! Idag har hon vaccinerats så vi bävar lite inför vad som komma skall, men hoppas att det går bra.

I övrigt kanske det är dags att ta en fika igen, eller vad tror ni? Själv är jag ganska tillgänglig mest hela tiden i alla fall:)
    Fika låter trevligt! Jag behöver nåt som får tiden att gå Säg en tid och en plats så kommer jag nog :)
  • MammaDeborah
    EnAnka skrev 2010-10-05 17:08:29 följande:
    Kan det ha hetat Klaras? Det är andra som har koll på det här:P Om det är bättre för fler att ha nästa vecka kan jag ju slumpmässigt föreslå Tisdag 12/10 kl 11.30?
    Det funkar för mig också!
  • MammaDeborah

Jag siktar nog på att komma. Ska bara komma på var jag ska parkera jättebussen Jag vågar mig inte in i p-husen med den... den är lite otymplig med sina ca 5,5m...

• MammaDeborah

Jag vet inte än om jag kommer. Har så fruktansvärt ont i ryggslutet och huvudet idag. Har tagit värktabletter men om de inte hjälper så stannar jag nog hemma och vilar...

• MammaDeborah

Värktabletterna har bara hjälpt ytterst lite, tyvärr... Jag stannar hemma... Bestäm ny fika snart igen så ska jag försöka komma. Kanske med bebis då ;) Bara tre veckor kvar!

• MammaDeborah
    Honey1982 skrev 2010-10-18 13:57:41 följande:
    Fikan var jättetrevlig, det var roligt att få ett ansikte på ett par nicknames.

Är det nån som är fikasugen inför nästa vecka?
    Nästa vecka får vi besök tisdag-fredag så det blir svårt att passa in. Men nästa gång kommer jag allt. Med bebis :)
  • MammaDeborah
    Zelinra skrev 2010-10-18 22:15:10 följande:
    Hej allesammans.

Nu har jag äntligen fått en bebis att gosa med Solig
    Vår lilla Elvira kom den 3e oktober kl 12 på dagen. hon var 50 cm och vägde 3610g. Jag började känna av värkarna vid kl 17 på lördagen men de började först göra ont vid midnatt. Vi åkte in klockan 3 på natten då mina värkar gjorde fruktansvärt ont. Var öppen 3 cm när vi kom fram. Kl. 9 var jag öppen helt och kl 11 började krystvärkarna. Fy fan va ont det gör att föda barn säger jag bara (fast det verkar vara väldigt individuellt.). Som tur är går all smärta över så fort bebisen är ute och då förvandlas den värsta upplevelsen till den mest magiska, underbaraste upplevelsen någonsin.

Trodde jag skulle stanna på BB 3 dagar ungefär men det visade sig att jag snabbt blev uttråkad och ville hem så vi åkte hem redan innan lunch dagen efter.
    Nu har Elvira blivit 15 dagar gammal och hon äter som ett troll. Hade efter 10 dagar redan gått upp 300 g och växt 2,5 cm. 

Följer gärna med på fika så småningom. Måste bara bli lite bättre på att planera tiden här hemma. Man får ju liksom börja 2 timmar tidigare med allt om man ska iväg nånstans. Glad

Ska försöka lägga in en bild så ni får se Elvira.

Så fin hon är!! Grattis!!! :)
  • MammaDeborah

4/11 är mitt bf men visst, jag är på. Med eller utan bebis..

• MammaDeborah

Hej tjejer! I torsdags sattes jag igång och 16:50 kom vår lilla tjej :) 3855g och 52cm.
    Allt går fint här hemma :)

• MammaDeborah

Jag har svårt för alltför sena eftermiddagar eftersom jag hämtar barn på dagis kl 16.

• MammaDeborah

Jag fikar gärna nästa vecka. Tisdag fm kanske?

• MammaDeborah

Nu känner ju jag mig dum, men tyvärr är jag uppbokad imorgon. Hade missat att stora dottern har tandläkartid mitt i bästa fikatid och dessutom var bvc-sköterskan hemma för vård av barn idag så vi får åka dit imorgon istället. Dvs ännu en dag bakom ratten större delen av tiden... suck... jag som var så sugen på att träffas...

Svar på tråden gravida i linköping?! :)