Zelinra skrev 2010-10-18 22:15:10 följande:
Hej allesammans.
Nu har jag äntligen fått en bebis att gosa med

Vår lilla Elvira kom den 3e oktober kl 12 på dagen. hon var 50 cm och vägde 3610g. Jag började känna av värkarna vid kl 17 på lördagen men de började först göra ont vid midnatt. Vi åkte in klockan 3 på natten då mina värkar gjorde fruktansvärt ont. Var öppen 3 cm när vi kom fram. Kl. 9 var jag öppen helt och kl 11 började krystvärkarna. Fy fan va ont det gör att föda barn säger jag bara (fast det verkar vara väldigt individuellt.). Som tur är går all smärta över så fort bebisen är ute och då förvandlas den värsta upplevelsen till den mest magiska, underbaraste upplevelsen någonsin.
Trodde jag skulle stanna på BB 3 dagar ungefär men det visade sig att jag snabbt blev uttråkad och ville hem så vi åkte hem redan innan lunch dagen efter.
Nu har Elvira blivit 15 dagar gammal och hon äter som ett troll. Hade efter 10 dagar redan gått upp 300 g och växt 2,5 cm.
Följer gärna med på fika så småningom. Måste bara bli lite bättre på att planera tiden här hemma. Man får ju liksom börja 2 timmar tidigare med allt om man ska iväg nånstans.
Ska försöka lägga in en bild så ni får se Elvira.
Så fin hon är!! Grattis!!! :)