• Anonym (bikinilinjen)

Hjälp - vaxa bikinlinjen??

Ni som vaxat bikinilinjen på salong, hur går det till? Funderar på att gå och göra det men är osäker på om det är något för mig, för vet inte riktigt vad som avses med bikinilinjen.... {#lang_emotions_embarassed}.

Jag har inte hår som växer utanför själva trekanten, ja några strån kanske {#lang_emotions_tongue_out}, utan brukar raka bort lite av kanterna på trekanten. Men kan man göra det på salong eller är det för intimt för att avse bikinilinjen? Jag vill inte göra bort mig på salongen helst, så snälla svara någon som har erfarenhet av vaxning på salong.

• Svar på tråden Hjälp - vaxa bikinlinjen??
  • Cinnamon girl

Det fungerar hur bra som helst att ta bort bikinilinjen på salong. Jag menar du kan ju välja att ta bort allt också på salong. Valet är ditt!

Sen är vaxning bättre än rakning då hårstråna som växer ut igen är mjuka och inte stickiga, dessutom så är chansen mindre att hårstrået svänger på sig och växer inåt. Så slipper man ju röda prickar med.

Jag röstar för mera vax!

• LeWi

Med bikinlinjen brukar de avse "trekanten".
    Hur mycket du vill ansa bort i kanterna är ju upp till dig skulle jag tro.
    Jag har bara vaxat bikinilinjen en gång och då hade jag trosorna på mig hela tiden - det kanske varierar beroende på vad man har för trosor på sig :-P

Nu går jag och vaxar "brazilianskt". Då tar de bikinilinjen och vaxar även runt blygdläppar och så. Du bestämmer fortfarande hur mycket du vill ha kvar av trekanten dock!

Om jag var du så skulle jag ringa och fråga hur det går till. De fattar såklart att man kan vara nervös första gången! Oftast brukar de vara väldigt proffsiga och det går hur smidigt som helst

Lycka till!

I reject your reality and substitute my own.
  • Anonym (bikinilinjen)

Tack för ditt svar.
    Jo, jag vet man kan ta bort allt men det är väl på salonger där dom gör brasiliansk vaxning och liknande, eller? Ska man ha trosorna på sig när man vaxar bikinilinjen? Ursäkta min totala okunnighet, känns lite pinsamt fråga min iofs väldigt trevliga och serviceminded salongtjej (går till henne för ansiktsbehandlingar och liknande men har sett att hon även gör vaxningar).

• Cinnamon girl

Ja det är på salong man vaxar brasilianskt! Helst. Att göra det själv är ju så mycket knepigare. Jag tar brasilianskt så för mig åker trosorna av.

Första gången jag gjorde brasilianskt var jag ny och då bokade de in mera tid, utifall att jag inte skulle klara smärtan så enkelt. Men det gick vägen hur bra som helst. På brasilianskt tar man mellan skinkorna också, så är man helt hårlös när man är klar.

Men salongerna är proffs och tar så gulligt hand om en. De vägleder dig under arbetet också och du får själv handskar och sen hålla emot i vissa moment(brasilianskt då). Att du är ny gör inget, de hjälper så gott till och tar hand om en så man känner sig som en prinsessa!

• Anonym (bikinilinjen)

Modiga ni är som gör brasilianskt. Gör det inte jävulskt ont?
    Jag vill "bara" vaxa bikinilinjen, eller en bit av själva trekanten eller vad man nu ska kalla det. Tror inte min salong gör brasilianskt, det står bara bikinilinjen på prislistan (ja, plus ben osv förstås). Kanske inte ska vara så rädd för att göra bort mig då utan prata med henne på salongen och beställa tid. En fråga till, hur ofta behöver man gå för att hålla sig fräsch? Vaxar ni även benen och håller det sig fint lika länge som bikinilinjen?

• Anonym

vad finns det för alternativ till brasilianskt hemmavid, om man inte har budget till att göra den typen av behandlingar på salong? på eleven har de något som heter "andrea brazilian wax" men funkar det?

Svar på tråden Hjälp - vaxa bikinlinjen??