Inlägg från: Cinnamon girl |Visa alla inlägg
  • Cinnamon girl

Hjälp - vaxa bikinlinjen??

Det fungerar hur bra som helst att ta bort bikinilinjen på salong. Jag menar du kan ju välja att ta bort allt också på salong. Valet är ditt!

Sen är vaxning bättre än rakning då hårstråna som växer ut igen är mjuka och inte stickiga, dessutom så är chansen mindre att hårstrået svänger på sig och växer inåt. Så slipper man ju röda prickar med.

Jag röstar för mera vax!

• Cinnamon girl

Ja det är på salong man vaxar brasilianskt! Helst. Att göra det själv är ju så mycket knepigare. Jag tar brasilianskt så för mig åker trosorna av.

Första gången jag gjorde brasilianskt var jag ny och då bokade de in mera tid, utifall att jag inte skulle klara smärtan så enkelt. Men det gick vägen hur bra som helst. På brasilianskt tar man mellan skinkorna också, så är man helt hårlös när man är klar.

Men salongerna är proffs och tar så gulligt hand om en. De vägleder dig under arbetet också och du får själv handskar och sen hålla emot i vissa moment(brasilianskt då). Att du är ny gör inget, de hjälper så gott till och tar hand om en så man känner sig som en prinsessa!

Svar på tråden Hjälp - vaxa bikinlinjen??