Anonym (rädd) skrev 2010-01-19 13:01:40 följande:
hej & tack för ditt långa svar :) jag har fått Diagnos & har kontakt med en överläkare som kommer hjälpa mig det som är mitt största handikapp är tröttheten den är förlamande & att jag är jättelättstressad tål bara en sak om dagen & kan inte vara bland massa folk. Jag kan heller inte äta medicin mot detta för jag är överkänslig mot de ämnena i medecinen så ...
Har du fått pröva stratera?! hmm heter/stavas de så.
De är inte samma innehåll som Concerta eller Ritalin.
Men sägs hjälpa många.
Något som du kanske kommer råka ut för att höra: Du har ju skaffat barn och klarat av det bra ju. och är ditt barn sen på förskolan så kan du ju arbets träna/jobba.
Men som jag säger då jag förklarar min trötthet, är att all min energi går åt att ta hand om vårt barn, att försöka fixa en hel dag med planering för vardagarna, städning, att orka och våga sig ut i affären, somliga dagar.
Även om jag sover 12 timmar en natt, även om min man tar hand om vårt barn under en dag så jag får vara "ledig", även om jag försöker komma hemifrån kanske träffa någon vän, i min ensamma vardag. Så även om jag kan känna min hemma hos personen så är jag inte där i huvudet helt. det är mina tankar och allt jag ska göra. och inte gjort. Jag ser lätt ner på mig själv. Skulle du få aktivitets ersättning så får man också vara beredd att höra moralpredikningar om en det ena och en de andra.