• Ts Mamma
    Äldre 18 Jan 10:29
    17200 visningar
    194 svar
    194
    17200

    Februari 2004 kör återigen vidare...

    Efter att ha tappat räkningen på hur många trådar vi har avverkat så kör vi nu vidare här...

    ...vi med barn födda någon gång under Februari månad 2004. Våra små sockersöta bebisar börjar med andra ord närma sig (eller är mitt uppe i) den underbara 6-års (trotsen) åldern!!

    Här pratar vi om allt och ingenting, glädjeämnen, sorger och bekymmer. Ibland pratar vi ofta och mycket och ibland lite och sällan, hur som heslt är alla välkomna och ordet är fritt!!

    Välkommen, gammal som ny!!

    {#lang_emotions_flower}


  • Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...
  • Ts Mamma
    Äldre 18 Jan 12:49
    #1

    Nu fyller våra små (stora!?!!) snart 6-år, hur ser era (deras) plaer ut för firandet?

    Jag vet i sjutton hur stort kalas vi ska ha, får Tova välja så blir det Sveriges största genom tiderna, men det går inte jag med på...{#lang_emotions_wink}

    Vad önskar sig era 6-åringar?? Här är det Pet shops, pet shops och lite mera Pet shops...{#lang_emotions_undecided}

    Hur är era snart 6-åringar annars??

    Tova växlar väldigt just nu, upp och ner som en berg och dalbana, go och gosig ena sekunden och en riktig vildbatting nästa med attityd för alla jag känner.

    Fast oftast så går det bara hur bra som helst att prata med skrutt, känns som om hon har blivit så stor bara...{#lang_emotions_surprised}

    Har era barn varit och hälsat på i Förskoleklassen än förresten??

    Tovas grupp ska gå för första gången nu i veckan, helt plötsligt känsn det som på riktigt att hon faktiskt ska börja där om inte allt för lång tid, helt sjukt!!{#lang_emotions_dreamer}


  • JFL
    Äldre 18 Jan 20:45
    #2

    Toppen Tovas mamma att du fixade en ny, jag såg igår att fen hade gått ut, men fann inte ork och tid att starta en ny {#lang_emotions_embarassed}

    Jag känner mig inte redo för kalas, är inte sugen att planera så jag vet inte hur jag ska göra faktiskt.
    Elsa önskar sig mest en Skrållandocka och det ska hon få, + lite pärlor och pyssel.

    Elsa växlar från stor och förståndig till liten djävul. Vi hade enorma problem igår då hon vägrade lyssna och göra som vi sa. Hon fick TVförbud och blev förbjuden att ligga i vår säng på kvällen och natten. Det är ju pinsamt att hela tiden få säga åt henne i butiker och dra ut henne från affärer vilt skrikandes, men vad gör man. Dessutom är Alice i sin härliga 4-årsålder och trotsar sig blå. Vi har riktigt kul just nu...

    Jag tror inte att de hälsar på förkoleklassen förän senare i vår. Men jag har genomfört skolvalet och fått en platserbjudan på andrahandsvalet vilket stressar mig oerhört, mest för att jag inte har hunnit gå på infomöten än och sånt. Svårt att veta vad vi vill.
    Ja det är lite läskigt att hon är så stor att hon börjar skolan i höst..

    Måste bara berätta:
    Igår hade Elsa avslutning på simskolan och hon har tagit 8 simmärken *stolt*. Så vi köpte alla och en märkessköld och satte upp i köket. Jättekul. Synd att fortsättningen är i sommar i utomhusbadet, intensiv i 2 veckor. Det kommer hon aldrig kunna gå på.

  • Ts Mamma
    Äldre 19 Jan 17:30
    #3
    JFL: Jag håller med, känner inte alls för att ha kalas jag hellöer, men jag blir alltid så motiverad när jag och Tova sitter och kollar igenom din blogg på någon rolig tårta...

    I år vill hon ha både cup cakes & tårta, vet i sjutton hur jag ska hinna, men jag får väl göra det ena till släktkalaset och det andra till barnkalaset...

    Vad duktig Elsa är!!!!

    Tova har haft både TV och datorförbud här hemma oxå, hon är så sjukt j*la kaxig att jag inte vet vad jag ska ta mig till ibland. Och fullt med knäck i båda öronen emellanåt så jag sliter mitt hår, jag kan prata med henne och hon sitter och tittar rakt på mig men hon bara vägrar svara och när man säger "Svara när jag pratar med dig!" Så får man till svar "Ja, men jag kansk einte hade någon lust...." eller "Jag tänkte ju, tror du jag kan prata då eller!?" *suck*

    Men, men det ger sig väl kanske de med, någon gång, med lite tur...

    Kram på dig!
  • JFL
    Äldre 19 Jan 21:33
    #4

    Ts mamma: jamen exakt sådan är Elsa också.  Man blir ju helt galen. Men det är väl bara en fas för hoppningsvis, det går väl över nån gång Kram

  • Äldre 20 Jan 17:38
    #5

    Så bra med en ny tråd Ts mamma! Här finns inte riktigt orken att skriva så aktivt, men jag läser och skriver litegrann nu.

    Kalas, ja... I fjol slog vi ihop 3 kalas till ett - Ella hade två dagiskompisar som fyller år precis före och precis efter henne så vi gjorde ett enda kalas för dagiskompisarna vilket var fantastiskt skönt... I år vill alla tre tjejerna ha egna kalas...*allt fokus på mig * så nu har vi fått försöka pyssla med helgerna och tiderna så att det inte krockar. På Ellas inbjudningslista står det just nu 14 namn - och det tycker jag är lite väl mycket med tanke på att det säkerligen kommer föräldrar också plus att de inte är bebisar längre utan kräver ganska mycket utrymme... Så jag hoppas det landar kring 10. Men det är inte helt lätt eftersom man gärna vill bjuda de som Ella varit bjuden till...och det börjar bli några stycken nu. Nästan så man hoppas att några lämnar återbud...

    Ella önskar sig Polly pocket och Playstationspel...och Hello Kitty-saker... Jag lämnade en önskelista till min mamma inför jul och sa att den får gälla för födelsedagen också - men själv vet jag inte vad jag ska köpa. Skidor tror jag att hon ska få iaf. Och några kapitelböcker som vi kan läsa som sagor och slippa alla bilderböcker som vi redan läst 150 gånger per styck...

    Strax ska vi iväg på Öppet hus inför förskoleklassen så jag hinner inte skriva mer nu... Ha det bra alla!

  • Äldre 20 Jan 18:17
    #6

    Linnéa snart 6 år den 17 feb och stora Sofia fyllde förra veckan 8 år och lilla clara blir 2 den 10 feb.

  • Äldre 20 Jan 18:19
    #7

    Tänk vad tiden går.

    Vår Linnéa kommer hem med allehanda pyssel. Hon har blivit en hel annan människa nu när hon får sin insulin sprutor.

  • Äldre 4 Feb 21:49
    #8

    Ett stort och kollektivt GRATTIS till alla våra barn som fyller 6 år nu i februari! {#lang_emotions_laughing} Jag kommer inte att kunna hålla reda på vem som fyller när så jag gör det enkelt för mig...{#lang_emotions_tongue_out}

    Här blir det kalas på söndag - 13 barn och lite föräldrar skulle jag tro att det blir. Vi har bokat kvarterslokalen ifall att vi känner att radhuset blir för litet...
    Det är en skräckblandad förtjusning inför detta känner jag...det var enklare med kalas när de var små...

  • Äldre 4 Feb 22:46
    #9

    För oss blir det kalas  den 29 februari och Linnéa ska på ett kalas ni på söndag.  Lilla syster fyller 2 den 10 febr.

    Sofia hade ett bowling kalas för drygt tre veckor sedan.

  • Äldre 4 Feb 22:48
    #10
    Ts Mamma skrev 2010-01-18 12:49:56 följande:
    Nu fyller våra små (stora!?!!) snart 6-år, hur ser era (deras) plaer ut för firandet?Jag vet i sjutton hur stort kalas vi ska ha, får Tova välja så blir det Sveriges största genom tiderna, men det går inte jag med på...Vad önskar sig era 6-åringar?? Här är det Pet shops, pet shops och lite mera Pet shops...Hur är era snart 6-åringar annars??Tova växlar väldigt just nu, upp och ner som en berg och dalbana, go och gosig ena sekunden och en riktig vildbatting nästa med attityd för alla jag känner. Fast oftast så går det bara hur bra som helst att prata med skrutt, känns som om hon har blivit så stor bara...Har era barn varit och hälsat på i Förskoleklassen än förresten??Tovas grupp ska gå för första gången nu i veckan, helt plötsligt känsn det som på riktigt att hon faktiskt ska börja där om inte allt för lång tid, helt sjukt!!
    Just petshop - älskar stora syter i den familjen fast hon har blivit 8. Medans Linnéa älska rollelkar och har gjord dockor av hushållsrullar.
Svar på tråden Februari 2004 kör återigen vidare...