• Loplan

Idag börjar jag med sjukhussoppan

Soppan kokar för fullt på spisen! Ska bli spännande att se hur det går! Behöver en kickstart...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-21 11:35
    Härligt att jag fick såååå mycket gensvar! Ingen som testat soopan? Man ska kunna gå ner 3-7 kilo på en vecka.

• Svar på tråden Idag börjar jag med sjukhussoppan
  • Loplan

Riktigt god! Jag mixade den, så den går att dricka! Någon som har provat den här dieten och har tips?

• Jojo77

puffar, har nu med stått ikväll och kokt denna

• Kaxmaja

Har du recept? Hur ska man göra, endast dricka den mm?

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Beach 2010

Jag körde den dieten i augusti. Min kropp klarade det i två dagar sen var jag tvungen att avbryta.
    Jag höll på att svimma, kallsvettades och skakade oavbrutet andra dagen.
    Men för de personer som klarar av det kan man lätt gå ner 3-7 kg på ett kick.

• Jojo77

Sjukhussoppa

6 stora lökar
    2 burkar konserverade tomater (800 g)
    1 mellanstort vitkålshuvud
    2 påsar fransk löksoppa
    2 gröna paprikor
    4 morötter
    1 sellerisjälk

Krydda efter smak

Ansa och skär grönsakerna. Häll i vatten så att det täcker. Koka i ca 1 timme. Smaka av med soja om du vill.
    Du kan äta av soppan så ofta och så mycket du vill. Ju mer du äter, desto mer minskar du i vikt.

DAG 1 Ät alla sorters frukter så mycket du orkar (ej bananer) melon går bra. Antalet kalorier är nu så lågt, att om du håller detta kan du gå ner ända upp till 1.350 gram/dygn samt äta så mycket soppa som helst. DAG 2 Alla sorters grönsaker, hur mycket som helst (kokta eller färska). Undvik ärtor, säd och bönor. Soppa i stora mängder. DAG 3 Alla sorters frukter, hur mycket som helst (Ej bananer och potatis). Soppa hur mycket som helst. DAG 4 Ät 5-8 bananer och drick 5-6 glas lättmjölk samt soppa. DAG 5 Ät 5-6 tomater och ca 300 gram nötkött. Försök att dricka 8 glas vatten/dag och kom ihåg att ta mycket soppa. DAG 6 Ät nötkött så mycket du orkar samt olika grönsaker och soppa !!! DAG 7 Ät så mycket du vill av mörkt ris, grönsaker, sockerfria safter, te eller kaffe utan socker. Ingen soppa.

Gå ner 4-7kg/vecka med hjälp av denna diet. Du kan äta så mycket du orkar och ändå minska i vikt för att dessa ingredienser bränner kalorier i snabbare takt än de producerar sådana. Du kan följa dieten så länge du har lust och ork. Om du följer den noggrant så rensar du dina matsmältningsorgan och gör dem friskare.

• Jojo77

Detta receptert gjorde jag efter, men jag skall inte följa som det står utan mest ha det som en kalorisnål middag.

• Harley

Jag körde 14 dagar ifjol och mådde kanon hela tiden. Minns inte riktig hr mycket jag gick ner för jag gick upp allt igen direkt efteråt eftersom jag blev gravid

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224 & lillebror i magen BF 100607
  • FreeForAll

Det finns inga grönsaker som gör att du förbränner fler kalorier än de innehåller.

Jag är PK, skjut mig.
  • Madame Mom
    FreeForAll skrev 2010-02-10 13:13:04 följande:
    Det finns inga grönsaker som gör att du förbränner fler kalorier än de innehåller.
    Va?
    Jag har hört att de flesta grönsaker innehåller så lite kalorier att kroppen gör av med fler bara genom att förbränna det man ätit. Tror faktiskt det stämmer.
Svar på tråden Idag börjar jag med sjukhussoppan